Wheelie like you


Hi allemaal,

Vandaag lekker bezig geweest om 2 kaartjes te maken. Deze keer ben ik gestart met een stempelset van Lawn Fawn, heb ik al even, maar nog niks mee gedaan🙈.
Ik vind de teksten altijd zo schattig/grappig bij deze sets... maar wilde wel 2 beestjes erbij. Dus 1 in spiegelbeeld gestempeld mbv een gelliplate. Zeg bewust beestjes, want wat het precies zijn heb ik geen idee van. Ik dacht zelf meteen aan een Russische dwerghamster, waarschijnlijk omdat ik  die zelf vroeger had en die liep de hele nacht in het rad...


Zo'n hamster heeft altijd van die strepen op zijn rug, dus dat heb ik geprobeerd met de metalic waterverf in het beestje te plaatsen...Het roze designpapier is van StudioLight, het cardstock is van Craft Sensations.


Heb ook een bruine versie van de hamster gemaakt, dus deze weer met blauw gecombineerd. 
Ik heb er zoals je ziet een schudkaart van gemaakt, met de blisterset en mal van StudioLight. 


Dit blauwe designpapier is van Lemoncraft en het schudmateriaal heb ik aangepast op deze kleuren.


Was weer super leuk om te doen. ik zal hieronder mijn werkwijze plaatsen voor als je ook hiermee aan de slag wilt gaan.

Liefs Bianca.

Werkwijze:

Ik begin met de basiskaart en neem een stuk wit cardstock van 18x13.5cm en vouw dit dubbel.


Daarop komt grijs metallic linnencardstock van 8.5x13cm


Het designpapier heeft de afmeting van 8x12.5cm en in het midden plaats ik de kleine ronde snijmal uit de blister set van Studio light. Ik zet dit vast met washi tape, dat kan je makkelijk na het stansen verwijderen.


Dit komt op de basis.


Ik wil een mooie afgewerkte rand rondom de blister, dus leg ik ik beide cirkels op het papier en snij een rand eruit, zie foto.


De rand plak ik rondom de cirkel.


Ik wil de hamster in 2 richtingen dus stempel ik de hamster op de geliplate. 


Ik druk er papier op en de stempel staat in spiegelbeeld, wel een beetje bewerken met een fineliner.


Ik kleur ze in met de metallic waterverf van Craft Sensations.


De hamster bol ik op met een bolpen, en krijgt een stukje 3d tape. Het rad heb ik gestempeld en uitgeknipt  hierop lijm ik de hamster.


Zorg dat het rad in het midden van de kaart zit en lijm het dan vast


Lijm de blister in het gat van het designpapier en vul dit met shaker materiaal


Lijm het op elkaar.


Plaats nu een touwtje en de tekst erop.


Dan kan het geheel op de basis kaart. Nog even de 2e hamster erbij en 3 druppels  en hij is klaar.


Ik heb ook een blauwe versie gemaakt, vind ik ook leuk!


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts