Sketch challenge Scrappen & Beppen januari


Hi allemaal,

Mijn eerste blogpost van 2023... dus als eerste de allerbeste wensen voor iedereen! 
Hopelijk wordt het een mooi, gezond en creatief jaar!

De laatste tijd ben ik dus aan het tekenen geslagen, nog lang niet perfect, maar doe het wel met veel plezier en ze zijn best grappig. Voor deze kaart heb ik met behulp van het boek "Cartoonmeisjes" van Karin Luttenberg het meisje getekend.
Ook is er op de Facebook pagina Scrappen & Beppen een nieuwe sketch gestart dus die heb ik hiervoor gebruikt. 

Hieronder zal ik mijn werkwijze en de gebruikte maten noteren, dus kan je altijd nog even nalezen. Voor de rest veel plezier als je ook meedoet!


Liefs Bianca

De Sketch:


Werkwijze:

De cirkel wil ik 7cm doorsnee maken, dus wil ik de tekening op ongeveer 6.5cm hebben. Ik gebruik hiervoor de cirkel maker van Helix.


Daarin teken ik een cartoonmeisje, shirt kleur ik met een aquarel stift van Craft Sensations. De achtergrond wordt gevuld met kleine en grote bolletjes.


Langs de lijn knip ik het uit en de afbeelding is klaar.


Ik gebruik een snijmal van ongeveer 7cm doorsnede om de afbeelding te matten. Weet niet welk merk deze mal is.


Dan neem ik een stuk zwart cardstock van 14x14cm en plaats daar 3 stroken washi tape van Craft Sensations op.


De stroken lopen gewoon door aan de achterzijde, dan blijft het beter zitten.


De basiskaart is 29x14.5 en dan dubbel gevouwen.


Hierop leg ik de zwarte kaart met washi tape.


Dan komt de afbeelding samen met een stukje roze gaas en 3 x strass erop


Tekstje erbij zoeken, het wordt Woohoo, deze komt uit de set "All Boxed Up" van Stampin Up.


Dan ga ik alles distressen en bewerken met zwarte inkt.... ooh ja er moet ook een strikje bij. Bijna vergeten dus dan de tekst en het strikje samen links van de kaart. Strikje is trouwen van "Gorjuss", kleurde er super goed bij.

Dan is dit het eindresultaat!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts