Slim line Kaartjes

 

Hi allemaal,

Zoals je in mijn vorige blog hebt kunnen lezen heb ik mijn stampin up collectie weer eens tevoorschijn gehaald en kwam onder andere deze lieve dieren stempels tegen uit de set "Love you lots". De stempels inkleuren doe ik niet zo vaak, kleuren ligt mij nou eenmaal niet zo, maar vond het wel heerlijk om te doen en dat telt! Terwijl ik hier mee bezig was bedacht ik me dat het ook leuk zou zijn om dezelfde kaarten te maken met Craft Sensations stempels, dus hup weer 2 extra gemaakt. In totaal dus 6 slim line kaarten gemaakt... 
De linkse en rechtse hieronder zijn dus gemaakt van Craft Sensations stempels, ook erg leuk toch?


Hieronder zal ik een tutorial plaatsen en een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca.

Tutorial:

Ik begin met het stempelen, hiervoor neem ik per kaart 3 witte stukjes cardstock van 6x6cm


Doorzichtig papier, ik gebruik dat papier wat in een fotoalbum tussen de fotobladen zit.


Plak het doorzichtige papier met een stukje plakband vast aan de bovenkant.


Ik stempel onderaan de stempel. Laat de stempel en het doorzichtige papier vast zitten!


Ik schuif nu het stukje cardstock van 6x6cm eronder en bepaal waar en hoe de stempel erop moet komen.


Ligt het goed, dan kan het doorzichtige papiertje omhoog, wel vast laten zitten.


Stempel en klaar.


Ik wil de 2 egeltjes opsplitsen, bij deze stempel gaat het makkelijk omdat ze vrij ver uit elkaar staan. Ik gebruik dus maar op 1 egel inkt, de ander maak ik goed schoon.
Ik wil de egel in het hoekje, dus daar plaats ik het kaartje.


Dit zijn de kaartjes geworden.


De volgende stempel zit dichter op elkaar, daar doe ik het volgende
Ik stempel op een stukje rest papier het middelste gedeelte van de stempel.


Knip langs het hoofdje uit.


Leg het poesje op het kaartje op de plaats waar anders de afdruk zou komen en stempel, nu heb je alleen het hondje op het kaartje gestempeld.


De kikkers heb ik op de volgende manier gedaan: Ik kijk waar ik het hoofdje wil hebben, leg daar het kaartje neer en stempel.


Je kan nu ook makkelijk diagonaal de kikker stempelen.


Als je klaar bent met stempelen dan kan je gaan inkleuren. Ik heb gekleurd met Derwent Inktense potloden.


Dan gaan we verder met de kaart, neem een stuk cardstock of kraft van 7.5x21cm


Vouw dit dubbel en plaats daarop designpapier van 7x20.5cm


Verdeel hierop 3 stukjes kraft of cardstock van 6.5x6.5cm


Dan kunnen de stempelafdrukjes erop worden geplakt. De tekst mat ik ook en breng ik aan met 3d tape.


Mocht de afbeelding net te klein zijn of mis je iets dan kan je ook nog rondom een doodle lijntje zetten, net zoals ik hieronder heb gedaan:


Ik heb bijna bij allemaal nog wat bling bling aangebracht en je hebt redelijk snel een paar leuke kaarten.


Gebruikte materialen:
  • Stempelset Love you lots, Stampin up.
  • Stempels brede kikker en best friends, Craft Sensations
  • Designpapier Botanic dreams, Craft Sensations.
  • Cardstock en kraft, Craft Sensations.
  • Strass steentjes, Craft Sensations.
  • Doorzichtige papier
  • Stempelhulp

Reacties

Populaire posts