Flip album


Hi allemaal,

Ik heb ooit eens met een swap met een vriendin een paar stansjes gekregen, deze heb ik gebruikt als mal voor dit album. Ik noem het maar een flip album omdat je het van 2 kanten kunt bekijken, ik heb een roze en een blauw kant gemaakt.

Als je de zijkant bekijkt, dan zie je dat het maar 3 pagina´s heeft en wordt samen gehouden door een lintje en 2 touwtjes.


De roze voorkant heb je gezien, als je het openmaakt dan zie je deze pagina. Het strikje is een stukje kant bijeengebonden door roze katoendraad.


De laatste roze pagina heeft 2 stukken van een rietje bijeengebonden door roze katoendraad. En ook een leuke doily.


Dan draaien we het boekje om en gaan we verder met de blauwe zijde. Ook een schattig detail is het knoopje met een parel.


De volgende blauwe pagina heeft een stukje gaas onder de afbeelding en zoals je ziet is alles dubbel gemat.


De laatste blauwe pagina heeft net als alle andere pagina´s washi tape met tekst gemat op kraft en ook lief om elk eyelet gaatje zit een bloemetje.


Was weer leuk om te maken, dankjewel Frieda voor de stansjes!

Liefs Bianca

Werkwijze:

Dit zijn de stansjes die ik heb gekregen en ga ik dus gebruiken als mal.


De grootste trek ik 2x over op kraft, maar wel met 3 cm extra strook eraan.


Dit knip ik uit en ril de extra strook op elke cm.


De rillijnen vouw ik dal-dal-berg. En ik maak er ook 1 zonder strook.


De "berg" lijm ik dicht en daarop lijm ik diegene zonder strook.


Ik doe het zelfde met de 2 en nu is er een boekje ontstaan.


De 2e mal is voor een extra laag, ik gebruik hiervoor blauw en roze


En de kleinste is voor het designpapier.


Nu kan ik beginnen met versieren.


Als laatste maak ik overal een gaatje erin voor een touwtje om het dicht te binden.


Gebruikte materialen:

  • Designpapier en afbeeldingen, studio Light.
  • Kraft en gekleurd linnenkarton, Ctafy Sensations.
  • Pons vlinder en label, Vaessen.
  • Washi tape tekst, Craft Sensations.
  • Pareltjes en knoopjes, Craft Sensations.
  • Gaasverband, Kruidvat.
  • Snijmal eyelet.
  • Kant, touw, doily, rietjes en bloemetjes

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts