Mozaïek doosje

 

Hi allemaal,

Dit weekend bezig geweest met een soort van mozaïek... resultaat is wel leuk, maar het wachten🙈.

Het is een bestaand doosje wat ik heb bekleed met designpapier. Het dekseltje heb ik voorzien van "grout" en daarop stukjes designpapier waar "glaze" op is geplaatst.


De afbeelding en de teksten zijn ook bewerkt met "glaze", daaronder een stukje gekleurd gaas en 3 bloemetjes.


Om het doosje heb ik een stukje kant met 3 kleuren touwtjes gestrikt.


Het hele doosje is bewerkt met distress inkt om het een vintage uitstraling te krijgen. 


Hieronder zal ik mijn werkwijze noteren en een overzicht van de gebruikte materialen plaatsen.

Veel plezier!

Liefs, Bianca


Werkwijze:

Er zitten 3 maten doosjes per verpakking in, ik kies de kleinste.


Uit het designpapier haal ik een roosje met een ronde pons.


Toevallig is het binnenste rondje van het rolletje washi tape net iets groter, dus gebruik ik als mal.


Ik teken het rondje.


Knip het uit.


De washi tape met tekst plak ik in stukjes op het kraft.


De randen ruw ik op en bewerk ik met inkt en plaats er een laagje matte lijm over.


En dit bewerk ik weer met "glaze".


Het doosje bekleed ik met een strookje designpapier, dat ik aan elkaar lijm.


Ik laat onder en boven een strookje vrij en bewerk alle randen met inkt. En het geheel smeer ik in met de matte lijm.


De deksel smeer ik in met de "Grout"


Voor de deksel knip ik allemaal stukjes designpapier.


Even puzzelen dat er overal wat ligt.


Dan lijm ik alles vast en lijm er nog een laagje extra op.


Dan ga ik de "tegeltjes" één voor één inkleuren met de "glaze".


Dit is het eindresultaat.


Dan ga ik met distress inkt erover en kan ik het gaan versieren.


Het eindresultaat:


Overzicht gebruikte materialen Craft Sensations:

Doosjes


Designpapier.


Washi tape.


Kraft.


Overige materialen:

  • Distress Paper Mosaic Kit, Tim Holtz.
  • Touwtjes, kantjes en bloemetjes

Reacties

Populaire posts