Schuifdeurkaartje

 
Hi allemaal,

Deze keer iets heel anders... naast Craft Sensations heb ik ook ander merken hobby spullen🙈. Alleen ben ik zo druk geweest met Craft Sensations dat ik dat wel eens vergeet... maar vandaag 2 sets van Stampin Up tevoorschijn gehaald. Namelijk de Barn Door en Papillon Potpourri, heb ook de snijmallen en de pons van deze sets. Maar kon het niet laten, heb wel het cardstock en de 3 strass pareltjes van Craft Sensations gebruikt... 

De deur kan je schuiven dus een leuk verassings effect, ik heb links een vlinder en rechts een tekst gestempeld. 


De deur is een stempel en heb ik ingekleurd met Derwent inktense kleur Saddle Brown (1740). Ik weet niet of het te zien is maar heb de klink iets rond gezet, net echt!


Ook de gehangen zijn net echt, het is net of dat de deur er echt aan hangt, maar het is een schuif systeem, als je mijn werkwijze leest dan zie je hoe het is gemaakt. Ook op de deur heb ik nog een vlinder geplaatst, de vleugels zijn opgehoogd met 3d tape.


Zoals je ziet is het heel clean gemaakt en dus totaal iets anders dan jullie gewend zijn, maar ik vind het mooi geworden.

Liefs Bianca

Werkwijze:

Ik stempel de deur en kleur deze in, dit is het enige dat kleur krijgt de rest blijft zwart en wit.


De slidingkaart is een snijmal, ik heb hiervoor wit cardstock van 12.5x11cm gebruikt. Met een ronde pons doorsnee 1cm pons ik 16 rondjes uit. En plak er steeds 2 op elkaar, wordt het iets steviger.


Ik leg een rondje onder de gleuf en plak daar een stukje 3d tape op, zie foto.


Daar plak ik weer een rondje op. dit doe ik 2x per gleuf.


Op de rondjes plak ik de deur, zorg wel dat de rondjes niet onder de deur uitkomen.


Aan de achterkant ziet het er nu zo uit, het schuift nu.


Zo ziet de voorkant er nu uit.


De gehangen kunnen er nu op worden gelijmd, ik buig de klink iets rond zodat het net echt lijkt.


Ik neem nu een witte basis van 13.5x24cm, vouw dit dubbel en daarop een stuk zwart cardstock van 13x11.5. Ik vind het niet mooi dat de kleur zwart door de gleuven zichtbaar is dus gebruik ik nog een stuk wit cardstock van 12x10.5cm.


Het laatste stuk waar de deur aan hangt verhoog ik met 3d tape en plak ik in het midden.


Ik neem een stuk wit cardstock van 10x5.5cm, mat dit op zwart cardstock en plaats de stempels erop. Dit schuif ik onder de deur en plak dit tussen de gleuven. Nog een kleine vlinder en 3 strass steentjes en het is klaar.


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts