Canvas "Live, Love en Laugh"


Hi allemaal,

We gaan voor het eerst bloghoppen op onze Instagram pagina. Tijdens een bloghop lichten we 1 nieuw artikel uit van Craft of Art Sensations, dit keer een Canvas van 20x20cm.
Dus enkele DT members hebben iets met dit canvas gemaakt en met de bloghop, hop je langs alle gemaakte projecten. Als je bij elk project een opmerking achterlaat en op de hoofdpagina laat weten dat je mee hebt gedaan maak je kans op het artikel, dit keer dus het canvas.


Ik heb van het canvas een mixed media project gemaakt. Voor de liefhebbers ook de werkwijze en een overzicht van de gebruikte materialen.
In dit project zijn verschillende stukjes stoffen materialen gebruikt, dit geeft een leuk effect. 


Ook kristalletjes, houten stokjes en letters zijn erin verwerkt.


Een afbeelding in een lijstje van ijslolly stokjes en alles op kleur gebracht met de metallic verf van Art Sensations. 


Ik vond het erg leuk om te doen, heb al een nieuw project met canvas klaarliggen... word vervolgd!

Liefs Bianca


Werkzijze:

Ik begin met het canvas in de zwarte gesso te zetten.


Ook de randen maak ik zwart, dan goed laten drogen.


Hierop leg ik wat dingen neer en schuif ik net zolang totdat ik tevreden ben. Dan maak ik een foto als geheugensteuntje.


Nu kan het opbouwen beginnen. Ik begin met de stofjes deze lijm ik met de matte deco glue op het canvas.


Maak het geheel weer zwart, neem wat gaas en doe het zelfde.


En zo bouw ik stap voor stap het canvas weer op.


De tekst wil ik in zijn geheel erop en plaats ik dus als laatste.


Best heel veel deco glue en gesso gebruikt dus laat ik het een nachtje drogen. Na het drogen stip ik alles bij met zwarte gesso, zodat alles zwart is.


De afbeelding bewerk ik met zwarte inkt, zodat het iets meer erbij past.


Wilde eerst de afbeelding matten, maar heb er een lijstje omheen gemaakt met de ijslolly stokjes.


Lijstje ook in de zwarte gesso gezet.


Wilde nog wat structuur, dus met een stencil en zwarte paste breng ik dat aan.


Lijstje met hartjes....


De afbeelding plaats ik nog niet op het canvas, wel het lijstje zodat die kleuren straks wel doorlopen. Ik begin met de lichtste kleur in mijn geval de kleur Champagne (Ik gebruik metallic waterverf). Het hele canvas krijgt die kleur, omdat ik het meng met veel water komt het zwart er nog goed door. Ik ga er gewoon overheen en zet niet te hard aan. Daarna neem ik de gouden kleur verf en ga op dezelfde manier te werk, de linker bovenhoek verf ik niet. Ik zorg dat de kleur wel overloopt.


Dan neem ik brons en verf ongeveer de helft van het canvas, diagonaal. Ok hier de kleuren overlaten lopen.


Links onderin nog een beetje copper en dan laat ik het weer drogen. Op de foto hieronder is het kleurverloop denk ik beter te zien.


De afbeelding vond ik nu te grijs dus nog wat bruine inkt erover. Dan wil nog wat glans erover en de inkt wat meer mengen. Dat doe ik met de Deco Glue gloss.


Dit weer goed laten drogen, kan ook met een heatgun.


Zie hier het eindresultaat...


De lijst plak ik op de afbeelding.


het lijstje plak ik op het camvas en het is klaar, natuurlijk kan je her en der nog wat accenten aanzetten, net zolang totdat je tevreden bent.


Gebruikte materialen Art Sensations:

Canvas

Metallic waterverf


Kwasten set


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Craft sticks


Stencil


Houten letters

Deco fabrics


Crystals


Afbeelding uit Paperbook


Deco glue matt


Deco glue gloss


Overige materialen:

  • Zwarte gesso
  • Zwarte paste
  • Diverse stukken kant en jute

Reacties

  1. Superleuk! Heb nog nooit met mixed media gewerkt. Toch maar eens proberen denk ik. Groetjes Hillie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aah leuk om te horen, maar mixed media is niets anders dan verschillende technieken gebruiken. Of in mijn woorden, lekker kliederen! Het is heerlijk om te doen!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts