Journal Page "Cosiness"

 

Hi allemaal,

Op 8 januari heb ik in een blog laten zien hoe ik een Junk Journal maak, vandaag mijn eerste pagina hierin.
Op de facebook pagina van Craft Sensations is er maandelijks een Journal Challenge te vinden, deze maand is de opdracht "COSINESS".

Links heb ik een banner gemaakt met de punten waar ik aan denk bij het woord "Cosiness", dit is natuurlijk niet voor iedereen hetzelfde. De pagina zelf is een oud stuk papier met muzieknoten erop, deze heb ik met gesso wat lichter gemaakt en in de hoeken met crackle paste hartjes aangebracht. Het nieuwe designblok "Always believe that something wonderful is about to happen" geeft mij een echt cosy gevoel, dus daar heb ik de leuke tekst kaartjes uitgehaald. 


In mijn kast heb ik een bak met allemaal verschillende rest stukken kant, jute enzo, daar heb ik een paar stukken van verwerkt onder de kaartjes. Onder het tekst kaartje "it's ok to press pause"heb ik ook nog enkele stukjes washi tape geplaatst. De ondergronden van de 2 teksten zijn echt cosy stoffen naar mijn gevoel, de één gebreid en de ander gepluisd.


Dan nog een blanco kaartje waar ik een afbeelding van een open haard op heb gemat, deze afbeelding heb ik met inkt, embossing poeder en Deco Glue nog een wat oudere look gegeven. De afbeelding is opgehoogd met 3d tape en onder de afbeelding nog een een stukje washi tape met de tekst "make today so awesome, yesterdag gets jealous" geplaatst. Als laatste nog enkele pailletten erbij en deze pagina geeft helemaal mijn "Cosiness gevoel weer.


Het was voor mij ook voor het eerst dat ik een Journal pagina maakte dus was nog best lastig en ik was echt zoekende hoe te starten...
Ik zal hieronder een stap voor stap werkwijze, met mijn gedachte erachter proberen te plaatsen en natuurlijk een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca


Werkwijze:

Ik heb eerst de punten opgeschreven waar ik aan denk bij "Cosiness" en vandaar uit ben ik een pagina gaan zoeken in mijn Junk journal... moest echt een pagina met muzieknoten zijn, muziek hoort bij gezelligheid. 


De zwarte tekst en noten vond ik iets te hard, dus met een dun laagje gesso heb ik dat opgelost.


Ik ben gek op hartjes, maar het geeft ook een gevoel van warmte... dus Cosiness. Met een stencil en crackle paste plaats ik her en der wat hartjes. 


Vintage en oude dingen geven mijn ook een huiselijk gevoel, knus eigenlijk. Dat is ook "Cosisness voor mij. Dus met 2 kleuren inkt ben ik de randen gaan inkten en daar waar hartjes zijn geplaatst. Ik vind het verkreukelde ruitjes papier erg mooi geworden met inkt... 


De afbeelding met de open haard heb ik op internet gevonden en uitgeprint op mat papier... maar toch  niet oud genoeg... de randen bewerkt met inkt en embossing poeder. 


Nog niet naar mijn zin.... te flets... Dus een dikke laag Deco glue gloss erover en maar hopen dat het iets wordt. Zo niet dan printen we gewoon een nieuwe uit...


Jaaa dit is wat ik mooi vind en erbij past... alleen door de glans laag krijg je het niet goed op de foto. 


Ik heb uit het designblok 2 bijpassende kaartjes gehaald en een blanco kaartje, de kaartjes hebben allemaal zachte warme stoffen als ondergrond, dus "Cosiness".  Deze kaartjes heb ik opgeruwd en bewerkt met inkt. Alle kaartjes en de afbeelding heb ik gemat op kraft 0.5cm groter. Wat stukken jute en stuk gaasverband erbij gelegd... toen miste ik nog wat in het hoekje tussen 2 kaartjes, dus daar komt washi tape. Ook onder de afbeelding een stukje washi tape met tekst.


Ik vind nu dat alle elementen bij elkaar een gezellig sfeer en lekker huiselijkheid gevoel weergeven... Dus ik kan gaan plakken.


De afbeelding heb ik opgehoogd met 3d tape, voor iets meer diepte... maar mis toch nog iets sprankelends...


Dus nog enkel pailletten erbij in dezelfde kleur als de hartjes op de afbeelding en de tekst pause, is een folie rosé kleur.
En dan is dit mijn pagina geworden:


Ik zeg missie geslaagd!
Ik zeg nogmaals het is een gevoel en die kan bij iedereen anders zijn, gewoon lekker bezig zijn en niet te veel nadenken dan kom je er wel. Soms even opzij leggen en dag later weer verder wil ook helpen... 

Veel plezier met je Journal!

Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier, zie je links onderin.


Stencil, zie je links bovenin.


Pailletten, zie onderin in het midden.


Washi tape, zie je bovenin in het midden.


Deco Glue


Kraft




Overige materialen:

  • Gesso
  • Crackle paste





Reacties

Populaire posts