Sketch challenge februari 2021

 

Hi Allemaal,

Vandaag is de nieuwe challenge van Februari 2021 van start gegaan op de Facebook pagina van Creatief met Craft Sensations. Ik heb een chronisch tekort aan verjaardagskaarten, dus weer een verjaardagskaart ervan gemaakt.

Voor deze kaart heb ik het designpapier uit het A5 Grunge basics blok van Craft Sensations gebruikt, deze kleuren matchen super mooi met het bruine kraft. De houten letters met de tekst "Hoera" heb ik bewerkt met blueberry speckle embossingpoeder en de stempelafdruk met een iets donkerder kleur blauwe embossingpoeder. De takjes staan niet in de sketch maar vond ik wel een leuke toevoeging.


Kleine libellen heb ik als detail onderin het hoekje geplaatst.


En zoals ook op de sketch heb ik 3 parels in de rechter bovenhoek geplaatst, deze wel wat matter gemaakt door er wat wax over te smeren


Dit is de sketch:


Ik zal hieronder mijn werkwijze plaatsen en een overzicht van de gebruikte materialen. Veel plezier als je ook de sketch gaat en maken en bedankt dat je mijn blog hebt bezocht.

Liefs Bianca


Mijn werkwijze:

Ik neem een stuk kraft van 14.5x29cm en vouw deze dubbel.


Dan ook 2 stukjes kraft van 9x9cm en 11x3cm


Een stuk jute van 13.5cm en hier knip ik een driehoekje uit, zodat er een banner ontstaat.


Ik gebruik een stempel ipv een ovaaltje, deze stempel ik met embossing poeder op designpapier.


Dit knip ik uit.


Dit mat ik op kraft.


De letters bewerk ik met embossingpoeder.


De letters lijm ik op de stempelafdruk.


Voor de basiskaart en de 2 stukken kraft snij ik designpapier. Alles wordt geruwd en bewerkt met inkt.


Onder het vierkante stuk plaats ik verfrommeld gaasverband en eroverheen het stuk jute.


Daarover komt het strookje en de tekst, pareltjes in de hoek en de sketch is klaar. Maar ga nog nog wat toevoegen...


Met een pons maak ik nog wat takjes en libellen en de pareltjes maak ik iets matter met wax. Dit is het eindresultaat.


Gebruikte materialen Craft Sensations

Designpapier, de meest linkse


Kraft.


Stempels, rechtsonderin.


Houten letters.


Parels.


Overige materialen:

  • Embossingpoeders
  • Gaasverband
  • Ponsjes

Reacties

Populaire posts