Loaded envelop shabby chic


Hi allemaal,

Een loaded envelop maken was de opdracht voor de Mystery swap voor maart. Dus aan de slag hiermee.

De stijl die ik heb gekozen is Shabby chic, hier had ik ook nog een serie papier en plaatjes van dus komt goed.

Als basis heb ik een blokzak gebruikt, lekker makkelijk en een mooi effect. Op het voorste vakje heb ik 3 lagen kant gebruikt, daarover ribbelkarton met een doily erop. Als versiering een plaatje, leuk knoopje, vlinder en een diamant. Ook een tekstje toegevoegd en op een rand een wasknijper met een postzegel. Eigenlijk dus heel veel....


De grote pocket heeft 2 omgekrulde randjes dat geeft weer een leuk effect. In de pockets zitten allemaal leuke dingetjes, hieronder zie je een hoedje, pluizending en een rozet, deze zitten bevestigd op een rietje. Op de rand zit weer een wasknijper maar deze keer met bloemetjes.


Aan de andere kant zie je 3 tassels (kwastjes) deze zijn door een eyelet ringetje gehaald.


Daarboven zie een molentje ook op een rietje en een papieren paperclip met pareltjes.


Op deze foto heb ik alles wat in de eerste pocket zit eruit gehaald. Naast het hoedje en de wasknijper zit er ook een plaatje op een ijsstokje bij. Ook nog wat goodies, zoals een beschermengel en enkele plaatjes met een paperclip.


Voor de laatste pocket heb ik nog een groot label gemaakt en nog enkele stickers toegevoegd, hij is dus goed gevuld.


Op de achterkant heb ik alleen mijn naam toegevoegd.


Tutorial:

Als basis heb ik een blokzak gebruik van 15x28cm


Op de "blok" plaats ik dubbelzijdige tape, dit wordt de pocket.


Voordat ik het ga dichtlijmen plaats ik eerst designpapier, 0.5 cm kleiner, en trek ik een lijn met potlood in het midden.


De lijn knip ik in tot +/- 6.5 cm


Die lijn krul ik aan beide zijdes om en daarachter plaats ik nog een stukje designpapier.


De pocket wil ik een beetje ophogen en ik gebruik daarvoor 2 stukjes cardstock van 3x9cm.  Deze ril ik op 1 en 2 cm en snij de hoekjes schuin weg.


De strookjes bevestig ik op de "blok" en dan maak ik er een pocket van.


Als de pocket is gemaakt dan plaats ik daar ook designpapier op.


De achterkant plaats ik ook designpapier en dan is de basis klaar.


Nu kan het versieren en vullen beginnen.
De onderste laag kant heb ik geplooid aangebracht en daarover 2 andere kleuren kan. De uiteindes heb ik weggewerkt achter de "blok"


Een stukje katoen heb ik door een knoopje gehaald en een strikje erin gemaakt.


Aan de achterzijde haal ik nog een stukje lint, simpel maar leuk als versiering.


In de envelop heb ik een gaatje gemaakt met een eyelet erin. Hierin komen 3 kleuren tassels, deze heb ik ook zelf gemaakt.


Ik begin met een strookje cardstock van 4 cm hoog en wikkel daar +/-15x een stukje katoendraad om heen. Ik eindig en start met het koordje aan dezelfde kant.


Haal aan de dichte kant een stukje katoen draad van +/-25 cm door.


Knoop dat goed vast.


Ook de uiteindes knoop ik vast


Dan haal ik het van het stukje cardboard af.


Knip nu de uiteindes open


Wikkel nu enkele keren een stukje koord (+/-25cm) onder het lusje en maak er een knoopje in.


De uiteindes net zolang maken als het kwastje of helemaal afknippen.


Ik pluis de koordjes helemaal uit. Kan met een prikpen of naald of zoals ik met een pelhaak.


Dan heb je een tassel... ik heb er 3 gemaakt in verschillende kleuren.


Ik had nog een geel hoedje liggen... dus even op kleur brengen.


Eerst in de witte gesso, dan roze mousse en bronskleurige wax erover. Nieuw strikje erom en op een rietje geplaatst.


Voor de rozet draai ik 2 randstansjes uit.


Elke cm rillen en aan elkaar vastlijmen.


Ik plak aan beide kanten een klein rondje zodat het een rozet wordt.


Aan de ene kant plak ik een vlinder en aan de andere kant een gehaakte doily, deze heb ik ooit gekregen met een swap. Het geheel plaats ik op een rietje.


In de onderste pocket heb ik ook een ijsstokje met een plaatje gestopt, zodat hij boven de pocket uitkomt.


Met een snijmal maak ik ook een molentje met een pareltje als brad. Ook deze plaats ik op een rietje.


Heb nog meer dingetjes erin gestopt. Waaronder een stukje roze pluis (was denk ik ooit een boa) dat is vastgelijmd op een rietje. De tag, goodies enzo zijn nog voorzien van lint en kant.


Gebruikte materialen:


  • Serie Shabby Chic, Studio Light.
  • Rietjes, Xenos.
  • Snijmal molen, Joy Crafts.
  • Ribbelkarton, Joy Crafts.
  • Blokzak, Kimya Verpakkingen.
  • Mousse, Nuvo.
  • Wax, Coosa.
  • Knoopje, Craft Sensations.
  • Kant, koord, Lint, snijmal border, embellishments en Kraft. 



Was super leuk om e maken en nu maar hopen dat de ontvanger het ook leuk vindt.

Liefs Bianca

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts