Good friends


Hi allemaal,

Vandaag een schattig klein schuifdoosje gemaakt het is maar 7x5cm en 1cm hoog. Ook weer leuk om te gebruiken om iemand in deze tijd een hart onder de riem te steken. Je kan er een lief briefje bij doen of een klein geschenkje.

Op het doosje zie je een vlinderstempel ingekleurd en uitgeknipt op een stukje gaasverband geplaatst en nog enkele strass steentjes erbij.


In het doosje heb ik een kaartje en 3 diamantjes gestopt. Op het kaartje staat de tekst "Good friends are like stars. You don't always see them, but you know they're always there" Dit is een oude stempel van Craft Sensations, maar in deze tijd zo toepasselijk. Op het kaartje heb ik met de metallic verf spetters gemaakt en een strikje erom geknoopt.


Tutorial:

We beginnen met het binnen doosje: neem een stuk cardstock van 9x7cm en ril dit rondom op 1 cm. De hoekjes schuin afknippen en daar waar je op de foto een golflijntje ziet knip je 1cm in.


Dan neem je een stukje stevig designpapier (de grote blokken van Craft Sensations zie hier ideaal voor) van 7x13.5cm. Rillen op 1.1-5.1-1.1-5.1-1.1. knip aan 1 korte zijde de hoekjes schuin af.


Plak de flapjes die je schuin hebt afgeknipt aan elkaar en je hebt een doosje.


Om de tekst op het kaartje goed uit laten komen knip ik dit eerst uit en leg dit op een stukje cardstock van 6.5x4.5cm, beetje bovenin.


Dan ga ik met de goude en groene metallic verf spetters aanbrengen op het kaartje.


Ik haal de uitgeknipte tekst stempel eraf en je ziet een wit vlakje zonder spetters, hier stempel ik de tekst.


Dan zie je dat de spetters rondom de tekst zitten en niet eronder.


Ik had nog een stukje goudkleurig draad liggen, deze wikkel ik om het kaartje en maak er een strikje in.


Het kaartje komt in het doosje, ik doe er ook nog 3 diamantjes bij.


Op de bovenkant van het doosje komt een vlinder. Stempel eerst de vlinder met embossing inkt.


De vlinder kleur ik ook in met goude en groene metallic verf.


Dan knip ik de vlinder uit en werk ik de randjes bij met een zwarte fijnschrijver


Op het doosje plak ik eerst een stukje verfrommeld gaasverband en dan de vlinder waarvan de vleugels met 3d tapen worden opgehoogd. Als laatste nog 3 strass steentjes erbij. 


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Designpad Textures, zie links boven in.


Cardstock wit


Stempelset, zie je links onderin.


Strass steentjes



Gebruikte materialen van Art Sensations:

Shiny metallic water colour paints.

Penselen set


Ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Liefs Bianca


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts