Gevuld eitje


Hi allemaal,

Vandaag is er weer een nieuwe challenge gestart op de Creatief met Craft Sensations Facebookpagina.

Het was een paasei model... oké... dat gaat een gevuld eitje worden!

Op de voorkant heb ik stro gebruikt, met daarop wat ronde embellishments. Ook 2 rolletjes gemaakt van de deco stofjes met daarop een stempel die bij een embossingfolder zat.


Als vulling heb ik enkel mini postkaartjes en een rozet op ijsstokjes erin gedaan. Zowel de rozet als het stokje zijn voorzien van edelsteentjes.


Op 1 van de mini postkaartjes heb ik bakers twine met kraaltjes gestrikt. Een vlinder gestempeld en ingekleurd met metallic waterverf (echt leuk spul) op een sateprikker omwikkeld met washi tape zit toegevoegd. Ook een mini wasknijper voorzien van wat edelsteentjes.


De tekst heb ik op kleur gebracht en gemat op gaasverband, het blauwe gaasverband is ook gekleurd met de metallic verf.


Werkwijze:

Als eerste het patroon geprint op wit cardstock  en uitgeknipt.


De basis overgetrokken op Kraft.


Uitgeknipt.


Het hele ei overgetrokken op designpapier en uitgeknipt


Alles geruwd en bewerkt met inkt en op elkaar geplakt.


Nu de halve eieren, overgetrokken op designpapier.


Omdat ik van het onderste gedeelte een pocket wil maken, teken ik allemaal "lipjes" eraan.


Dit knip ik uit:


De bovenste helft plak ik op volgens de sketch. De lipjes van de onderste helft ga ik voorzien van lijm.


Dan ook volgens de sketch vastplakken.


Met een randsnijmal maak ik een rozet uit designpapier. Ik vouw het op het dunne gedeelte dubbel. Je hebt 3 stansjes nodig.


De 3 stansjes plak ik aan elkaar en ril ik per ronde cirkel op de helft.


Plak de uiteindes ook op elkaar en dan gaan we even priegelen... Je duwt de rozet als ware in model.
Ik gebruik voor de achterkant een rondje van 1 cm doorsnee, deze voorzie ik van lijm. 


Hier heb ik het op het rondje geplakt, staat nog beetje open maar dat komt zo goed.


Met een grote edelsteen duw ik de rozet nog verder dicht. Het geheel plak ik op een rondje, net iets groter als de rozet.


Stans nog een rondje uit en daartussen plaats ik een ijsstokje.


Nog 3 kleine edelsteentjes toegevoegd en hij is klaar


2 vlinders gestempeld en ingekleurd met metallic verf.


Uitgestanst en 3 kleine edelsteentjes toegevoegd.


Satéprikker doormidden gebroken en omwikkeld met washi tape. 


De vlinders op elkaar geplakt met de satéprikker ertussen.


De mini postkaartjes komen uit het zelfde blok als het designpapier. Deze mat ik op kraft en ook weer een ijsstokje ertussen.


Bij 1 wikkel ik een stukje bakers twine erom met aan de uiteindes een kraal. 


Op een klein wasknijpertje plak ik ook enkele edelsteentjes.


Voor op de voorkant maak ik 2 rolletjes van deco stofjes. Het hele stofje smeer ik in de deco glue.


Het stofje draai ik om een oud kwastje.


Zodra het hele stofje is gewikkeld haal ik het voorzichtig van de kwast.


De uiteindes haal ik door de glitters en dan verf ik alles met de metallic verf.


De stempel "With Love" zit bij een embossingmal maar kan ook leuk gebruikt worden icm de ronde stans.


Ik kleur de tekst in met metallic verf.


Ga nog een leuk knoopje toevoegen, maar eerst een strikje van bakers twine erdoor.


Achter de tekst komen 2 stukjes gaasverband, 1 daarvan breng ik op kleur met de metallic verf.


Deze tekst zat bij het bestand, maar is niet de juiste kleur. 


Eerst de tekst met fijnschrijvers in een andere kleur overgetrokken.


Dan het geheel bewerkt met bruine inkt.


Nog net iets te donker, dus een beetje met de witte metallic verf erover, geeft gelijk ook een glans.


Zo past ie ook qua kleur erbij.


En dit is mijn gevuld eitje


De sketch is te vinden en te downloaden via onderstaande link:

Challenge maart Craft Sensations


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Wit Cardboard.


Kraft.


Designpad Soft Vintage, zie je rechts onderin.


Randmal, zie links bovenin.


Vlinderstempel en snijmal, zie links onderin.
Snijmal rondje, zie onderin in het midden.


Washitape.


IJsstokjes.


Decostofjes.


Glitters.


Kralen.


Bakers twine


Edelsteentjes.


Knoopjes.



De gebruikte materialen van Art Sensations:

Metallic waterverf.


Kwastenset.




En ook nog: 

  • Gaasverband
  • Satéprikker
  • Stro


 Ik vond het erg leuk om te maken en ben erg benieuwd wat jullie ervan maken.

Liefs Bianca


Reacties

  1. Het is een geweldig gevuld ei geworden, goed uitgelegd. Leuke technieken gebruikt, superrrrrrrr!!

    Groetjes
    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts