Drops tip

Op de Kreadoe en ook al een keer eerder bij Kimya zag ik de tip om "drops" van te voren te maken. Het voordeel is dat je ze dan meteen kan gebruiken zonder dat ze eerst moeten droegen. Ook geen mislukte drops meer op je project... Op de Kreadoe bij "handletteren doen we zo" zag ik ook dat ze dan "platter" worden... mmm toch maar een keer doen. Eenmaal thuis dacht ik dat het misschien wel handig was om er een soort album van te maken. Dus dat ga ik doen.


Het moet een niet poreuze ondergrond hebben om uit te vloeien en makkelijk los te krijgen. Dus ik gebruik vinyl glossy hiervoor. Dit plak ik op een stuk Greyboard.


Het formaat dat ik gebruik is 17x22 cm.


Hier maak ik gaatjes in voor de binding.


Ik teken een raster. Boven in een balk van 2 hoog, hier kan het merk worden genoteerd. Links een balk van 2 voor de gaatjes. De overige vakjes worden 5x5cm.


Dit doe ik voor alle merken, eventueel 2 per merk. Mocht je meer kleuren kopen kan je er altijd nog bijmaken.


In de vakjes noteer ik de kleur, zodat ik als ze op zijn weer bij kan maken. Let er op dat je genoeg ruimte tussen de drops hebt, ze vloeien nog uit.



Ik heb in totaal 4 vellen gemaakt.


Bij elkaar gebonden met wires. Voordeel is dat ik de pagina die ik heb aangevuld dan bovenop kan leggen om te drogen


TIP: Voor het vastlijmen gebruik je een beetje vloeibare drops in dezelfde kleur is ook gelijk lijm en je ziet dan niets.

Ik vond het een fijne tip en wilde deze even met jullie delen...

Liefs Bianca

Reacties

  1. Dat is een super tip!
    Ga het ook maken Thanks en.........
    Daar zal ons Marga ook heel blij mee zijn 😍😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts