Mini album Baby

 

Hi allemaal,

Toen ik het DT pakket van Find It binnen kreeg, dacht ik al gelijk aan een mini album. Deze zijn leuk om te geven om  te krijgen en om zelf te maken. Baby foto's worden er altijd gemaakt en kunnen op deze manier leuk worden bewaard. 

De plaatjes die erbij zitten zijn super leuk om het album op te fleuren, maar het papier is al zo leuk dat het niet zoveel nodig heeft. De tekst Baby is een super leuke stans, ik hoop dat Find It deze nog in meer teksten gaat uitbrengen!


De binnen kant heeft 3 pagina's en heeft veel pockets met labels.


Ik heb het designpapier gecombineerd met linnen cardstock of zo het papier er extra uit te laten springen.


Zoals je ziet zijn er verschillende pockets gemaakt en ook een soort van envelop, die je volledig kunt open klappen.


Ik vind het erg lastig om een album goed op de foto te krijgen dus heb er weer een filmpje van gemaakt.
Veel plezier met kijken!

Hieronder plaats ik de tutorial voor de liefhebbers! Je hebt dus wel de onderstaande mallen nodig...

Liefs Bianca


Tutorial:

Begin met 4 keer de rechthoekige en 1x de vierkante uit te stansen.


De eerste pagina wordt een rechthoekige:


Ik neem nog een rechthoekige kaart, deze ga ik versnijden. Het middelste gedeelte wil ik hebben, 1 cm links van de rillijn en 5 rechts dus totaal 6 cm. Gooi nog niks weg, die
kunnen we strak nog gebruiken voor pockets of labels te maken


Die cm is het flapje waar we hem straks mee vastlijmen, maar voor nu lijm ik nog niks. Met een paperclip plaats ik de pocket binnenin op de rechterpagina.


Ik neem nog een rechthoekige kaart en snij deze doormidden en da de linker pagina nogmaals doormidden, zie foto:


Van de linker kant maak ik dus een pocket op de achterzijde, de rest bewaar ik voor pagina 3.


Pagina 2 wordt uit de rechthoekige gemaakt, lijkt op de envelop van vorige week. Ik snij de voetjes eraf.


Vouw hem op de rillijn en ril langs het afgesneden deel.


Vouw dit en je pagina is klaar.


Je kunt dit sluiten met een magneetje of zoals ik het doe met een klem.


Pagina 3 is de laatste uitgestanste kaart, deze vouw ik binnenste buiten of achterste voren of hoe je het ook wilt noemen. De voetjes staan op de laatste pagina.


Ik snij noch een stuk uit voor een pocket van 6cm breed, en links een rillijn van 1cm. Deze komt aan de voorkant links.


Het 1/4 stuk plaats je links aan de binnen zijde, zie foto:


Nu kunnen we alles gaan bekleden met designpapier. Op pagina 1 en 3 kan ik het designpapier snijden met de vierkante mal


De breedte meet ik uit en dan ziet het er zo uit, mocht je geen baby album maken en dus niet de voetjes laten zien dan lijm je dit zo erop.


De voetjes wil ik nu wel laten zien natuurlijk... dus deze teken ik aan de binnenkant af


En dan knip ik dat een beetje rond uit, de eerste bewaar ik als mal voor de achterkant en voor pagina 3.


Ook de achterkant krijgt designpapier en de pocket lijm ik vast met de plakstrook en een beetje lijm onder en boven.


En dan hebben we een pocket, het designpapier heb ik door laten lopen.


De achterkanten lijm ik niet vast, de pagina's gaan eerst in het album. Leg wel alles klaar.


Bij de middelste pagina snij ik ook het designpapier met de vierkante mal, maar haal ik een extra randje met de mal eraf:


Dan is dit het resultaat


De achterkant nog niet lijmen!


De pocket op de 3e pagina lijm ik op onderstaand manier:


Ziet er dan zo uit.


Ook bij deze de achterkant nog niet vastlijmen.


Maar al een leuke verzameling pagina's. Ik vind 3 nu voldoende.


Ik heb 3 pagina's, ik hou meestal aan: Aantal pagina's +1.5cm is de breedte van de rug.

Voor de kaft heb ik 2 stukken 11.5x15.5cm Greyboard 2mm gebruikt en 1 stuk van 4.5x 15.5cm.


Ik neem voor de rug boekbinderslinnen va ongeveer 10x20cm, maar daar zijn verschillende materialen voor mogelijk, denk aan ductape, stof, designpapier enz. Ik zorg dat 2 mm ruimte tussen de stukken zit.


Daar tegen aan leg ik 2 stukken dunne witte kraft, een A5 is een mooie maat.


Ik knip of snij de punten weg, maar wel ongeveer 2mm van de hoek.


De boven en onderkant vouw ik naar binnen en lijm ik vast.


Met een vouwbeen "frot" ik het hoekje een beetje naar binnen.


Dan lijm ik ook die randen naar binnen vast.


Aan de buiten zijdes lijm ik lint vam +/-25cm, dit wordt de sluiting


Aan de binnen kant lijm ik een stuk dunne kraft van 9x15 en zorg dat het kraft goed in de naden is geduwd, vergt even wat geduld!


Dan lijm je ook 2 stukken op de binnen zijde van de kaft van 10x15cm


Plaats designpapier tegen het boekbinders linnen en daarover weer een kantje. Het kantje is niet alleen leuk het verbergt ook eventuele oneffenheden. 


Dan is het al een heel eind klaar en gaan we de binding maken. 3 pagina's houd in dat je 3x3+1 cm cardstock moet hebben. Dus in dit geval 10x14.5cm en ril dit om elke cm dus 9x, zie foto.


Vouw dit dal, berg, dal dal, berg, dal en dal, berg, dal.


De bergjes worden goed dicht gelijmd:


Dit plak je in het midden van je album:


Voor de pockets neem ik een stuk cardstock van 14.5x8. Ril dit links en onder op cm en snij dit diagonaal af.


Daarop komt designpapier.


Dan maak je er nog 1 in spiegelbeeld


Plaats designpapier 0.5 cm kleiner als de basis en daarop komt de pocket.


Dan lijm ik de pagina's op de binding. Zorg ervoor dat de pagina goed in het midden zit en duw dit goed aan.


Dan kan de rest erop worden gelijmd.


En zo doe je dat bij elke pagina.

Nou helemaal klaar en kan je gaan versieren, de pockets kan je gebruiken voor labels, kaarten of foto's .


Ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Reacties

Populaire posts