Kerstgroet met bloemen


Hi allemaal,

Ben weer lekker bezig geweest met bloemen te maken, kei leuk. Ook zag ik van de week dat iemand een randpons gebruikte en dacht: die heb ik ook nog... misschien kan ik die ook weer eens gaan gebruiken...

Zal hieronder nog even mijn werkwijze noteren en een overzicht van de gebruikte materialen. De werkwijze is niet zoveel anders als de vorige keer, maar heb de foto's toch.


Werkwijze:

Ik begin weer met het uitstansen van de bloemen en de blaadjes, ook hier gebruik ik een bloemen snijmal set van ECD.


Van het midden tot halverwege het bloemblaadje kleur ik lichtgroen.


Het midden zet ik met donker groene inkt extra aan.


Het blad kleur ik verder met lichtroze inkt.


De randen kleur ik met rode inkt en meng dit met de licht roze inkt.


Ook de achterkant kleur ik met de rode inkt, je weet nooit wat je gaat zien van het bloemetje.


De blaadjes kleur ik lichtgroen, de puntjes kleur ik met roze inkt.


De besjes (of wat het ook zijn) kleur ik zoals je hieronder ziet.


De achterkant spray ik in met water.


Met een dunne rilpen doe ik de steeltjes aan de achterkant en met een iets dikkere de besjes.


Ook de blaadjes spray ik nat met water.


Langs de randjes gebruik ik de kleine en rest van het blad de iets grotere rilpen, via de achterkant


Aan de voorkant ril ik over de nerf met de kleine ril pen.


Hetzelfde met de bloemblaadjes, dus ook weer de achterkant nat sprayen.


Rillen aan de achterkant, net zolang totdat ze omhoog staan, zie foto.


Dan duw ik aan de voorkant in het midden de bloem weer omlaag.
 

Met een scherpe pincet op het blaadje, knijp ik in het hart van het blaadje iets het blad dubbel.


Dan is het onderstaande het resultaat:


Ik lijm 3 verschillende maten op elkaar en zorg dat de gaatjes in het midden open zijn.


Door de gaatjes haal ik enkele meeldraden en dan zijn de bloemen kleur en is dit het eindresultaat.


Met een rand pons, pons ik een rand in wit papier en snij dit af op 14cm.


Ik breng de strook op kleur met dezelfde kleur groen als de blaadjes


De rand krijgt een stukje rode organza lint met een strikje.


Dan neem ik een basis kaart van 21x14.5cm en vouw deze dubbel.


Links lijm ik de strook.


Daarop komt een stuk designpapier.


Dan komen de bloemen erop, tekst kaartje met 3d tape en natuurlijk 3 pareltjes...


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren! 

Liefs Bianca

Hieronder plaats ik nog even een overzicht van de gebruikte materialen.

Snijmallen, Elizabeth Craft Design
Distress inkt, Ranger
Designpapier, Craft Sensations
Randpons, Martha Stewart
Parels, Craft Sensations
Meeldraden, organza en stempel



Reacties

Populaire posts