Bloemenkaart kerst



Hi allemaal,

Ben op het moment lekker bezig met bloemen maken, komen er dus nog meer aan... dit is mijn eerste set en heb er een kerstkaart van gemaakt.

Op YouTube zijn mega veel verschillende manieren om bloemen te maken, dus ga van alles uitproberen. Als ik ze leuk genoeg vind dan deel ik ze zeker met de werkwijze erbij zodat je het ook eventueel kunt uitproberen. Maar denk dat deze manier mijn favoriet gaat blijven... maar je weet het nooit

 Deze heb ik gemaakt met "Florals 5" van ECD, bewerkt met inkt en water. Maar hieronder kan je alles stap voor stap nalezen. 


Werkwijze:

Ik begin met de bloemen.. 
Normaal zou je met de kaart beginnen en maak je bloemen op kleur erbij... maar mij ging het even over de bloemen maken. Had nog geen idee wat voor kaart ik erbij ging maken... Maar is goed gekomen.

Ik stans wat bloemen en blaadjes uit op wit cardstock.


Ik start met de blaadjes en gebruik hiervoor 3 kleuren groen. Eerst krijgen ze allemaal een laag met de lichtste kleur, dan een iets donkerdere en her en der de donkerste kleur. Ik gebruik een blending kwast waar ik de inkt met ronddraaiende beweging mee aanbreng. Niet te netjes en ook de achterkant, je weet nooit wat je op je kaart gaat zien.


De achterkant spray ik een beetjes nat.


Dan neem ik met een rilpen of bolletjes pen, weet niet hoe ze precies heten. Je kunt ook een ander rond voorwerp gebruiken zoals achterkant van een kwast. Hiermee ga ik langs de randjes van de achterkant. Ik leg er wel een zacht matje onder.


De bloemen kleur ik in met 2 kleuren inkt. In het midden begin ik met ronddraaiende beweging de donkerste kleur aan de brengen en maak het af met de lichtste kleur. Ook de achterkant krijgt kleur.


De achterkant spray ik weer nat en begin aan de achterkant met ronddraaiende beweging met een ril pen de bollen totdat de blaadjes omhoog komen te staan. Gebruik ook hier een zacht matje.


Dan duw ik met een rilpen aan de voorkant in het midden de bloem weer naar beneden, zodat je het onderstaande krijgt.


Dan neem ik enkele meeldraden en daar schuif ik van klein naar groot de bloementjes op.


Nu heb ik 1 bloem af.... ga snel de rest maken. De grote krijgt 4 verschillende maten.


Voor de kleinste bloemetjes gebruik ik de 3 kleinste snijmallen. De 2 kleinste vouw ik helemaal naar binnen. In de kleinste zit geen gaatje, maar met een prikpen maak je er zo een gaatje in en duw je gelijk de bloem nog verder naar binnen. De grootste van de 3 doe ik op dezelfde manier als hierboven.


Hier gebruik ik iets minder meeldraden voor en dan krijg je dit bloemetje:


Mooi setje bloemen geworden toch...


Ik wil er een vierkante kaart van maken, dus neem een stuk cardstock van 26x13 en vouw deze dubbel


Kon geen leuk bijpassend papier vinden, dus zelf een stukje designpaper op kleur gebracht met dezelfde inkt als de bloemen.


Deze snij ik 12.5x12.5 cm.


Stukje ribbelkarton afgescheurd om erop te plaatsen.


Blaadjes erop.


Dan de bloemen, tekst en de parels en dan is ie helemaal klaar.


Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren! 

Liefs Bianca

Hieronder plaats ik nog even een overzicht van de gebruikte materialen.

Snijmallen, Elizabeth Craft Design
Distress inkt, Ranger
Stempel, Papertrey Ink
Designpapier, Craft Sensations
Parels, Craft Sensations
Meeldraden

Reacties

Populaire posts