Thanks doosje


Hi allemaal,

Eind juni stop ik bij Shoeby... nu echt🙈. 
Voor de directe collega's heb ik een bedankje gemaakt, in totaal 10 doosjes, had niet zoveel tijd dus heb lekker gewerkt met een leuke set snijmallen van Stampin Up (Window box). Zijn best leuk geworden, nu hopen dat zij het ook leuk vinden. Of in ieder geval de snoepjes lekker....


De doosjes hebben allemaal dezelfde opbouw, van ieder soort designpapier heb ik er 2 gemaakt. Het papier is van Craft Sensations, de stempels zijn van Stampin Up (Window Shopping en Papillon Potpourri). Elk doosje heeft een lip om het open te maken, er staat dus ook op: "open me" kan niet missen dus... De tekst "Thanks" is dus om ze te bedanken voor de leuke tijd en samenwerking.


Het doosje heb ik leuk in cellofaan verpakt met daaraan een stempel die ik zelf ooit eens heb gemaakt met de Mint. Maak het net even wat persoonlijker, toch?


Zal hieronder mijn werkwijze plaatsen, je hebt dus wel de snijmal nodig... 

Liefs Bianca.

Werkwijze:

Ik begin met een strookje van 13x2cm.


In het midden stempel ik allen het woord "Thanks".


Met een snijmal, zit allemaal in dezelfde set, snij en emboss ik de uiteindes


Met dezelfde snijmal maak ik ook de lipjes uit een strookje van 2x4cm. Ook krijgt elk doosje een tag, ook een snijmal uit de set.


De tags krijgen de tekst "made with love".


Het lipje krijgt de tekst "open me".


De vlinders stempel ik en snij ik uit met een pons.


Lekker makkelijk met de pons ook nog een stapel witte vlinders...


Per doosje heb ik 2 van deze delen nodig, dus ook stansen.


Het is een uitgebreide set, ook zitten er snijmallen bij om het doosje open te werken, dat doe ik niet, ik ga het bekleden met designpapier, maar gebruik wel de snijmal voor de maat voor de deksel te bepalen.


De zijvlakjes snij ik op 4x4cm.


Ja past perfect...


Van 1 basis snij ik de lijmstrookjes af, anders zitten ze dubbel tegen elkaar.


Dan lijm ik zoals hieronder is afgebeeld aan elkaar.


De vouwlijnen zitten er al in gestanst, deze maak ik wel heel scherp, zodat het doosje straks mooi past.


Ik lijm het doosje dicht aan de zijkant.


En ook de onderzijde lijm ik dicht.


Nu heb je een klap doosje.


Het lipje heeft ook een vouwlijn, op de vouwlijn lijm ik het vast aan de deksel.


Het label maak ik vast met een touwtje.


Nu lijm ik het designpapier erop, maar niet aan de voorzijde...


Ik maak het strikje open en lijm dan het laatste stukje designpapier.


Dan maak ik weer een strikje.


Dan vouw ik de banner op de rillijnen en heb je een 3d banner.


De banner komt in het midden boven op het doosje.


Bij alle vlinders vouw ik langs het lijfje de vleugels al iets omhoog en de gestempelde vlinder krijgt onder de vleugels 3d tape en plaats ik net niet helemaal precies op de witte vlinder. De lijfjes lijm ik aan elkaar zonder 3d tape, zodat de vleugels al een beetje 3d zijn.


Dan lijm ik de vlinder met alleen het lijfje op het doosje, je ziet dat de vleugels omhoog staan.


Natuurlijk moeten er pareltjes bij... 


Snoepjes erin...


Dit verpak ik in cellofaan, en een zelfgemaakte stempel eraan en klaar...


Oke... nog niet klaar, dit doe ik 10x, ik heb van elke soort designpapier er 2 gemaakt.


Reacties

  1. Ziet er leuk uit. En wordt zeker gewaardeerd!!! Jouw collega's weten dat je een knutselmuts bent, dan verwachten ze ook iets zelfgemaakts.
    Maar.... wat per 01 juli.... heb je al iets anders... in ieder geval veel succes.

    Hartelijke groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts