Village Kerkje

 

Hi allemaal,

Ben begonnen met het maken van een dorpje... eerst het kerkje. Ik zal geen uitgebreide tutorial ervan maken, wel enkele voortgang foto´s. Dus vind je het leuk om te volgen hoe het hele dorp tot stand gaat komen dan veel plezier met lezen.

Het kerkje heeft een klokkentoren met een belletje erin, leuk toch!

Ik heb het basishuisje 1 gebruikt met daarbij de toren en een voorportaal gemaakt en toen was er een mini kerkje, wordt ook een klein dorpje dus geen grote kerk nodig.


Naast de set heb ik witte kraft gebruikt en deze op kleur gemaakt met distress inkt in de kleuren Vintage photo, aged mahogany en forest moss. De ramen zijn gemaakt met vintage mica, beetje gelige mica. 

Ook de achterkant heeft 3 raampjes gekregen...


Tot zover deel 1... wordt vervolgt!

Liefs Bianca

Werkwijze:

Ik heb de onderdelen gestansd en de randjes bewerkt met inkt.

Dan alles nog een keer gestansd, verknipt en geëmbossed met steen structuur. wel water gebruikt om scheuren te voorkomen.


Dan met 3 kleuren inkt op kleur gebracht.


De lijmranden voorzien van tape.


Mica voor de ramen geplakt en de basis in elkaar gezet. De buitenkant voorzien van bakstenen.


Het voorportaal aan de voorkant geplaatst.


Aan het dakje van de toren maak ik een belletje, deze heb ik bewerkt met wax om een vintage look te creëren. De dakpannen bewerk ik met de rode en bruine inkt.


Dan knip ik de dakpannen op maat en maak het dakje af.


Dakje op het torentje en de bel hangt er nu in.


Het dakje van het huisje plaats ik op dezelfde manier.


Dakje van het voorportaal ook voorzien van dakpannen en dan kan alles worden gelijmd... hoe leuk is het!


De kozijnen worden over de ramen gelijmd, zodat het echt af is...


Hieronder nog een overzicht van de gebruikte materialen:

De set:


  • Witte kraft, Craft Sensations.
  • Distress inkt, Tim Holtz.
  • Vintage mica.
  • Belletje



Reacties

  1. WAUW, wat is dit KEI gaaf meis!!! Super, mijn complimenten hoor! Ik ben heel benieuwd naar de rest van je dorpje....maar dat zal ook wel net zo gaaf worden!! Love it.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts