Sketch challenge december 2021


Hi allemaal,

Vandaag start de nieuwe sketch challenge op Creatief met Craft Sensations, ditmaal een driehoekige kaart. Ik heb er een soort van "ezelkaart" van gemaakt. Het designpapier is uit de nieuwe kerstserie en past helemaal bij mij... Roze!!
Natuurlijk gecombineerd met zwart en kraft. Her en der een goud accentje en het heeft toch een kerst sfeertje.


Je kan hem gewoon plat versturen, dan ziet de kaart er zo uit:


Hieronder is de sketch, is wel terug te vinden, toch?


Diegene die meedoen en de foto in het desbetreffende album van Creatief met Craft Sensations plaatsen maken ook nog eens kans op een mooi pakket.

Liefs,


Werkwijze

Ik begin met een stuk kraft van 14.5x29cm en vouw dit dubbel.
 

Dan zet ik bovenin in het midden op 1cm van de dichte rand een punt. Zowel links als rechts onderin zet ik een punt op 1cm uit de hoeken. Zet een lijn van boven naar de 2 onderste punten:


Van onderen op 3 cm zet ik een rillijn aan beide zijde tot aan de potloodstreep.


Vanaf boven tot aan de rillijn snij ik nu in.


Gum nu alle potloodlijnen weg.


De basis is nu af.


Ik neem een stuk designpapier van 14x14 en nu punten op 0.5cm, zie foto.


Ik trek 2 lijnen zoals op de foto.


Snij dat uit.


De binnenste driehoek maak ik passend, ongeveer een halve cm eraf... even erop leggen en kijken of het past.


Van het andere stuk haal ik op de rillijnen een stukje af zodat je het onderstaande krijgt. Als het klopt dan kan je gaan lijmen.


De binnenkant krijgt ook designpapier.


Onderin plaats ik een iets dikkere swirl, kan ook plaatje met 3d tape zijn.


De kaart blijft nu staan doordat het achter de swirl blijft hangen.


Nu ga ik alle losse dingen maken, zoals de kerstboompjes 


Ik knip uit een kaartje een plaatje en bevestig dit samen met gaasverband op een stukje designpapier.


Dan maak ik nog een banner en kan alles worden gelijmd, Oh jaa natuurlijk ook nog strass erbij!


Zelfs als de kaart plat is vind ik hem nog leuk... 


Gebruikte materialen van Craft Sensations.

Designpapier.


Kraft


Strass


Bakerstwine



Reacties

Populaire posts