Mixed media "Being Creative"

 


Hi allemaal,

Vandaag weer lekker aan het kliederen geweest... Dit keer echt letterlijk, het ging niet zoals ik wilde maar het eindresultaat is redelijk geworden. Ik zag een mixed media filmpje op de Facebook pagina van Hobbyshop Veldmaat en ze hebben een mixed media challenge. Hoe toevallig...
Het is totaal anders geworden als ik had bedacht, je mag mijn werkwijze natuurlijk nalezen, maar weet niet of je er iets aan hebt. Ik heb wel plezier gehad in het maken, dat is wat telt natuurlijk!

Ik heb er een pagina van gemaakt voor in mijn Junk Journal. De rechterkant heb ik een stukje cardstock geplaatst zodat ik weet waarvoor ik deze pagina heb gemaakt.


De tekst van de stempel is echt geweldig, deze is van Gummiapan!
Voor de rest kan ik niet zo heel veel vertellen hoe het is gemaakt... het is uit zoveel lagen opgebouwd, wil je het echt weten kan je beter mijn werkwijze lezen.


Bedankt dat je mijn blog hebt bezocht!

Liefs Bianca.

Werkwijze:

Ik heb een stuk Aquarel papier van 11x19cm genomen.


Leuke afbeelding op vloeipapier, wat ooit bij een paar schoenen zat, servetten kunnen ook.


Ik scheur hier 2 hoekjes uit.


Ik kies een paar kleuren Acryl verf uit en neem een brayer.


Ik ga de verschillende kleuren op het aquarelpapier rollen, ook een paar streken met een kwast breng ik aan, zodat er bijna geen wit meer te zien is.


De hoekjes papier plak ik vast met een collage medium vintage, deze is een beetje getint. Ook ga ik met dit medium over de acryl verf.


Als het droog is schuur ik voorzichtig de overtollige randjes weg.


Dan ga ik linksboven en rechts onder met acrylverf en een stencil figuur aanbrengen.


Met een stempel en zwarte watervaste inkt stempel ik nog met een achtergrondstempel.


Ik had lava paste gekregen voor mijn verjaardag, maar nog niet gebruikt, dus dacht ga die hierop gebruiken. Breng hem eerst op kleur met acrylverf en dan met een stencil op de basis... 


Ook de randen heb ik voorzien van die paste. Heattool erop en wat een grappig gezicht... lijkt wel purschuim...


De kleur van de acryl verf verdwijnt bijna en ik vind het helemaal niet erbij passen...


De lava maar even op kleur proberen te brengen met distress inkt.


De randen geruwd met een mesje... een gedeelte van de lava trek je er nu af.


Nog een beetje met roze acrylverf erover...


Mmm nog niet tevreden... beetje collage medium vintage erover.


Wordt al beter... goed laten drogen.


De randen en een beetje de lava bewerk ik met zwarte distress inkt.


Dan wikkel ik er zwart touw omheen en ben ik tevreden.


De tekst stempel ik met watervaste inkt op kraft.


De randen ruw ik op en strooi over het hele kaartje Beeswax. Dit herhaal ik totdat het hele kaartje een mooie vintage glans heeft.


Dan mat ik dit op zwarte kraft, waar ik de randen ook van ruw. De randen van dit kaartje en de touwtjes bewerk ik heel lichtjes met bronskleurige wax.


De tekst plaats ik met 3d tape in het midden op de touwtjes en het geheel plak ik in mijn junk journal.


Kaartje erbij waarvoor ik het heb gemaakt.


Best leuk geworden toch!


Gebruikte materialen:

  • Aquarelpapier, Art Sensations.
  • Acrylverf, Art Sensations.
  • Vloeipapier, junk.
  • Achtergrondstempel, onbekend.
  • Tekst stempel, Gummiapan.
  • Kraft, Craft Sensations.
  • Vintage beeswax, Seth Apter.
  • Wax, Coosa.
  • Distress collage medium, Ranger.
  • Lava paste, Cosmic Shimmer.
  • Stencils, TWC en Studiolight.
  • Distress inkten, Ranger.

Reacties

Populaire posts