Journal page "Love is in the air"

 


Hi allemaal,

Vandaag laat ik mijn uitwerking het 2e onderwerp voor de journal challenge van Craft Sensations zien.

"LOVE IS IN THE AIR"

Op 14 februari heb ik "verkering" gekregen met mijn huidige man... alweer 29 jaar geleden... jeetje ik wordt oud! En ik ben gek op hartjes... dus een leuke opdracht!
Ik heb gekozen voor de kleuren groen en roze, onze lievelingskleuren, Maurice groen en ik roze... 
Ook moest ik een foto kiezen, (sst niet tegen hem zeggen dat hij op internet staat!) dat viel niet mee, heb alleen gekke foto's van hem... dan daar maar 1 uitkiezen en er een gekke tekst erbij. Eigenlijk was het al superleuk om de oude foto's weer eens terug te zien... en dan nog heerlijk een pagina maken. Wat fijn om een hobby te hebben!

Ik heb de pagina gemaakt in mijn junkjournal en het gescheurde designpapier komt uit het blok "nature vintage".



De hartjes zijn gemaakt van dun greyboard bewerkt met crackle paint en gekleurd met metallic waterverf.


Tussen het designpapier heb ik een stukje jute geplaats, de foto gemat op kraft en natuurlijk pailletten erbij.


De tekst is op washi tape gedrukt met een label writer, de hoeken van de pagina's heb ik bewerkt met op kleur gebrachte modeling paste en een stencil. De pagina zelf heb ik bewerkt met inkt.


Het was heerlijk om te doen en ik hoop dat jullie ook lekker bezig kunnen zijn met je journal!

Hieronder zal ik mijn werkwijze plaatsen en een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca


Werkwijze:

Ik begin met een hart te tekenen op een dubbelgevouwen stuk papier of cardstock.


Als ik het uitknip dan heb ik een symmetrisch hart, dit doe ik 2x in 2 verschillende maten. 


Dan trek ik de harten over op greyboard van 1mm, je kan ook een dikker gebruiken dat maakt niet zoveel uit. Maar ik gebruik zo min mogelijke dikke dingen omdat mijn junk journal waarschijnlijk te dik gaat worden.


Dat knip ik uit.


Ik begin met een laag witte gesso.


Dan smeer ik er een laag crackle paste erop.


Nacht laten drogen en dan is dit het resultaat.


Ik zoek een geschikte spread uit.


De tekst vond ik iets te hard, dus hier komt een laagje gesso over.


Even zoeken wat ik allemaal wil gebruiken.


Voor de bovenste hoeken maak ik 2 kleuren paste . Ik meng de paste gewoon met de waterverf, lekker kliederen.


Leg het stencil in de hoeken en breng met een spatel de paste aan.


Even drogen... kan ook met de heattool.


De hartjes maak ik ook op kleur met de metallic waterverf.


De pagina's bewerk ik ook een beetje met inkt, voornamelijk de randen, maar ook een beetje in het midden. Gewoon spelen en kijken wat je leuk vind.


Op witte washi print ik de teksten met een labelwriter en mat ik op kraft.


Alles bewerken met inkt, dan plak ik het vast en natuurlijk de pailletten erbij. Zoals je ziet zijn de hartjes een beetje krom getrokken... maar hier leg ik een nacht iets zwaars op en dan is het weer plat.


Dan is dit het eindresultaat:


Gebruikte materialen Art Sensations:

Metallic waterverf


De kwastenset


Mengbakje en spatel


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier, zie je boven in het midden.


Kraft


Deco stencil, zie onder in het midden


Pailletten


Overige gebruikte materialen:

  • Greyboard 1mm
  • Crackle paste
  • Modeling paste
  • Gesso
  • Jute
  • Labelwriter

Reacties

Populaire posts