Free as a butterfly

 

Hi allemaal,

Ons 2e bloghop van onze Instagram pagina wordt gedaan met de glass pain set van Art Sensations.
Dus enkele DT members hebben met deze set een project gemaakt en met de bloghop, hop je langs alle gemaakte projecten. Als je bij elk project een opmerking achterlaat en op de hoofdpagina laat weten dat je mee hebt gedaan maak je kans op het artikel, dit keer dus de glass paint set.


De vlinder is gemaakt met de set, niet op glas maar op mica. Het lijfje is een craft bottle met een stukje designpapier, het zelfde papier als gebruikt voor de achtergrond. Een stukje bakerstwine, zonder het gouden draadje, zijn de sprieten geworden


Het gebruikte designpapier komt uit het blok mix and match foil en natuurlijk pailletten erbij. De dochter van een vriendin had een leuke tekst en die heb ik gebruikt om bij de vlinder te plaatsen. 


Hieronder zal ik de tutorial en een overzicht van de gebruikte materialen plaatsen. Maar is een leuk product zeker icm mica.

Liefs Bianca.


Tutorial:

Ik print een vlinder uit op gewoon printpapier.


De set wordt compleet geleverd met reliëf paint, 5 kleuren glass paint en kwastjes. Let op, het tutje van de reliëf paint niet afknippen!


Plak de geprinte vlinder vast aan je werkblad.


Plak dan je mica vast aan je werkblad over de vlinder. Ik gebruik gekleurde mica, maar hoeft zeker niet.


Met de reliëf paint trek ik de vleugels van de vlinder over. Dit goed laten drogen, ik heb 3 testpuntjes rechts van de vlinder geplaatst zodat ik daar kan voelen of die goed droog is.


Dan ga ik de vleugels inkleuren.


Ik heb 2 lagen gedaan. Wel tussendoor een nacht laten drogen! Het eindresultaat lijkt wel glas in lood!


Zodra het goed droog is heb ik de vleugels uitgeknipt, maar wel in het midden een cm ongeveer aan elkaar laten zitten.


Ik wil dat de vleugels een beetje omhoog blijven staan, dus heb een veter erom heen gestrikt en dit enkele dagen laten liggen.


Als lijfje wil ik een craft bottle gebruiken, hierin heb ik een stukje designpapier gestopt. Hetzelfde designpapier gebruik ik ook als achtergrond.


Een stukje bakerstwine, waar ik het gouddraadje uit heb gehaald knoop ik om de hals, en moeten de sprieten voorstellen.


Ik neem een vierkante basiskaart met daar designpapier op. Dan nog een vrij rustige stuk gescheurd designpapier waar de vlinder op komt. De randen geruwd en bewerkt met zwarte inkt.


De tekst mat ik op zwarte kraft en plaats ik met 3d tape erop


De vleugels lijm ik vast op het flesje.


Dan kan de vlinder met het lijfje op de kaart worden geplakt, de vleugels lijm ik niet. Nog enkele pailletten erbij en kaartje is klaar.


Gebruikte materialen Art en Craft Sensations:

Glass paint set


Designpapier, zie rechtsboven


Kraft


Craft bottles.


Bakerstwine


Pailletten


Overige materialen:

  • Mica
  • Afbeelding

Reacties

Populaire posts