Mannenkaarten


Hi allemaal,

Eind van de maand zijn mijn vader en mijn neefje jarig(neefje is 2 koppen groter, maar blijft -je). Ik heb voor mijn neefje een kaartje gemaakt met treinen hij werkt bij de spoorwegen dus is wel toepasselijk. De teksten zijn verhoogt met 3d tape om wat meer diepte te krijgen en de randen zijn bewerkt met zilverkleurige waterverf.


Mijn vader houdt van klussen dus daar een kaartje met gereedschap voor gemaakt. Hier zijn de randen met zowel bronskleurige en zilverkleurige verf bewerkt.


Het kaartje klapt naar boven open en onderin heb ik een touwtje met 2 belletjes gestrikt met daaronder een houten pijltje.


Werkwijze:

Ik begin met het gereedschapskaartje. Ik neem een stuk cardstock van 10.5x29cm en vouw dit dubbel.


De randen ruw ik op en bewerk ik met de zilverkleurige en goudkleurige waterverf. Druppel water erin en met mijn vingers op de kaart wrijven.


Het designpapier snij ik op 10x14cm en deze ruw ik ook op en bewerk ik met bruine inkt.


De afbeelding mat ik op zwart cardstock, dit bewerk ik op dezelfde manier.


Als versiering heb ik de tekst ook gemat en bewerkt. De houten pijl is ook gekleurd met dezelfde verf.


De afbeelding plak ik links onderin. Het touwtje wikkel ik samen met de belletjes en bevestig ik met een strikje. 


Het pijltje plak ik onder het strikje en dan nog 3 pailletjes erbij en deze kaart is klaar.


De treinen kaart heeft de zelfde basis maar klapt naar links open. Dus ook hier een stuk cardstock van 10.5x29 dubbel vouwen.


De randen zijn ook hier opgeruwd en alleen met de zilverkleurige verf bewerkt.


De afbeeldingen en teksten zijn gemat op zwart cardstock en ook hier de randen bewerkt op dezelfde manier. De randen van de afbeelding en teksten zijn bewerkt met zwarte inkt.


Het designpapier is 10x14 cm en bewerkt met zwarte inkt. Rechts bovenin komt de afbeelding en de teksten hoog ik op met 3d tape.


Ook de knopjes zijn opgehoogd met 3d tape. 


Gebruikte materialen:

  • Afbeeldingen, teksten en designpapier, Studio Light.
  • Cardstock, Craft Sensations.
  • Metallic waterverf, Craft Sensations.
  • Pailletjes, Craft Sensations.
  • Belletjes en een touwtje.
Liefs Bianca

Reacties

Populaire posts