Bullet Journal


Hi allemaal,

In ons DT pakket zat ook een Bullet Journal, dat wil ik natuurlijk gaan gebruiken... Even rond gekeken hoe ik het zou gaan gebruiken, voor mezelf de dingen op papier gezet wat ik er in wil hebben. Het voordeel van een Bullet Journal is dat je het helemaal naar eigen inzicht kunt indelen, er is geen goed of fout. Ik ga het voornamelijk gebruiken op creatief gebied.

Er zitten 3 losse boekjes bij, 1 met puntjes, 1 met lijntjes en 1 blanco. 
De blanco ga ik gebruiken voor de diverse sketches in te maken. De eerste pagina heb ik  al klaar, hier met waterverf enkele vegen gemaakt en in dezelfde kleuren spetters aangebracht. In de hoeken wat stukjes washi tape geplakt en rondom een stippellijntje getekend. Het onderwerp, Be creative, is natuurlijk heel toepasselijk als hier alle sketches in komen. Ook her en der nog kleine hartjes gestempeld.


Het 2e boekje met lijntjes ga ik gebruiken om te brainstormen en alle ideeën in te schrijven. Ook voor dit boekje heb ik nog alleen de eerste pagina ingevuld.
Deze pagina is op dezelfde manier ingevuld als die voor de sketches, alleen nu met de tekst "You can do it"


Het boekje met puntjes wordt mijn agenda voor creatieve dingen.
Ook de eerste pagina weer op dezelfde manier en deze keer met de toepasselijke tekst: Let's Do This en ook is hier ruimte voor de index.


Ik begin met de Key, hierin is de legenda verwerkt. De sleutel en het slot is een stempel, bewerkt met embossingpoeder en inkt


Na de Key pagina ga ik verder met de verjaardagskalender, dit wil ik erin hebben zodat ik weet wanneer ik een kaartje af moet hebben. Ik heb over de pagina 3 blokken gemaakt en aan de ene kant een mini kalender en aan de andere kant ruimte voor de verjaardagen en een stempel van een cactus. 


Dan een evenementen overzicht ... helaas vanwege de Corona crisis nog bijna leeg, maar we houden de moed erin.


Na het evenementen overzicht heb ik een verlanglijstje geplaatst. Als ik iets bijna op heb of iets nieuws heb gezien zet ik het hierbij, zodra ik naar een hobby winkel of beurs ga dan vergeet ik niets.


Ook hou ik bij wat ik nog een keer wil maken of beloofd heb om te maken... 


Ik zit in het DT team van Craft Sensations, op deze pagina kan ik alle contact gegevens kwijt.


Het DT team heeft natuurlijk ook een  planning, dus ook die plaats ik erin.


Alle creatieve dingen staan nu erin en dan ga ik beginnen met de planning per maand. Op de linkse pagina de datums en de rechtse de taken. Mocht ik nou een hele drukke week hebben kan ik gewoon een extra pagina pakken en daar een weekplanning maken. Het is een flexibele agenda...


De maand mei is al bijna dus die heb ik ook alvast gemaakt.


Werkwijze:

In het pakketje zit een mapje, 3 boekjes en de stickervellen. De stickervellen heb ik nog niet gebruikt maar als je niet de juiste stempels hebt is dit natuurlijk ideaal. De pen zit er niet bij, maar past er zo leuk bij.


De boekjes hebben allemaal al een mooie kaft, hier verander ik niets aan. Ik ga beginnen met waterverf en een super fijne zachte kwast.


Ik maak met roze en groene verf enkele lichte vlekken waar straks de stempels op komen. Met dezelfde kleur spetter ik ook op het papier, dan leg ik wel een stuk papier eronder en ernaast zodat niet alle pagina's onder zitten.

 
Onder en boven plaats ik stukjes washi tape in bijpassende kleuren. De stempels komen op de vlekken.


Rondom de pagina trek ik een stippellijntje en plaats her en der nog een sterretje.


Dan doe ik het zelfde maar dan met hartjes voor het volgende boekje


En de laatste met rondjes.


De laatste wordt mijn agenda dus daar ga ik alles in verwerken wat ik wil. Ik begin met de Key pagina. De Key pagina is een legenda.
Ik had nog een mooie grote stempel van een sleutel en slot, deze stempel ik met roest embossing poeder


Daar nog een beetje inkt erover, zodat er geen wit meer zichtbaar is.


Onder de sleutel en slot ga ik vlekken maken en ook weer spetters. Op de rechter pagina komt een banner met de tekst KEY erin en daaronder de legenda. Nog wat washi tape en een stippellijntje erbij. Ook nog wat accenten aangebracht met roze en lime kleurige stiften.


De volgende pagina's verdeel ik in vlakken.


De vlakken kleur in licht in met de waterverf.


Op de linker pagina plak ik een mini kalender, deze kan je natuurlijk ook zelf tekenen. Trek er nog een lijntje omheen en een sterretje erbij. Op de rechterkant plaats ik de datum en de naam van de jarige. Ook nog een leuke stempel erbij die ik inkras met stift.


De overzicht pagina voor evenementen is in 12 gelijke vlakken opgedeeld en in elk vlak een maandstempel geplaatst. Ook hier weer vlekken gemaakt, zodat het allemaal bij elkaar past.


Voor de pagina van het verlanglijstje heb ik bijna de hele pagina gekleurd en ook spetters gemaakt. Rechts onderin wat strookjes washi tape geplaatst en bovenin een wolk stempel met de tekst shopping geplaatst. Ik heb lege vierkantjes geplaatst voor de artikelen die ik nog wil kopen, als ik het heb gekocht dan zet ik daar een kruisje in. Of als ik het niet meer wil dan kleur ik het in, zie je ook terug in de key.


De pagina voor mijn to do lijst is op dezelfde manier gemaakt als mijn verlanglijstje.


Voor de pagina's van Craft Sensations heb ik de zelfde indeling gebruikt, allemaal 6 gelijke vlakken met erboven ruimte voor het onderwerp. Ook hier de vlakken ingekleurd.


Op de maandplanning komt links een banner/vierkantje met een maandstempel erin en daaronder een mini kalender. Op de kalender maak ik cirkels op de datum dat ik iets heb en eronder schrijf ik wat er dan is. Op de rechterpagina komen dan de vierkantjes waar ik kan bijhouden wat ik nog moet doen. Ook hier maak ik vlekken, spetters en her en der wat sterretjes...
De maand is bijna ten einde en alle taken zijn bijna af, alleen nog de bullet afmaken...


Dus mei heb ik alvast gemaakt, deze kan ik nu gaan vullen.


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Bullet journal


Stempels



Washi Tape


Pen



Gebruikte materialen Art Sensations:

Metallic waterverf

Penselen set


Verder nog gebruikt:


  • Embossingpoeder
  • Stempels
  • Mini kalenderkaartjes
  • Zwarte, roze en limekleurige fineliner

Ik vond het super leuk om te doen en ga hem zeker gebruiken.
Ik hoop dat jullie er een beetje door zijn geïnspireerd.

Liefs Bianca


Reacties

Populaire posts