Bingo sketch


Hi allemaal,

Vanwege de Corona Crisis hebben we geen nieuwe Sketch op de Facebook pagina: Creatief met Craft Sensations. Maar we hebben met het DT team wel een alternatief bedacht... Een bingokaart en een oudere sketch die je eventueel ook erbij kan gebruiken. Je kan dus gaan voor 1 rijtje... maar ik ben meteen voor een volle kaart gegaan en ik heb de sketch aangehouden.

Het designpapier is uit het blok "Textures" en 1 velletje uit een ouder designblok. Over de hele kaart heb ik met roze washitape een band geplaatst. Het plaatje had ik nog liggen en deze heb ik gemat op een doillie. 

De tekst en de vleugels van de vlinders zijn met 3d tape iets opgehoogd.


Om het middelste stukje designpapier heb ik een lintje met aan de uiteindes een kraaltje geknoopt, natuurlijk weer de mooie bloemetjes erbij. De bloemetjes en vlinders heb ik ingekleurd met de metallic waterverf. Als laatste nog 3 strass steentjes erbij.


De bingo kaart:

Zoals je ziet heb ik alles gebruikt... ook zit er dus groen in en het geheel heeft toch echt wel een voorjaars tintje.

 

De sketch:

De sketch is duidelijk terug te vinden, toch.
Werkwijze:

Mijn basis kaart is 21x15cm, dit vouwen we dubbel. De stukken designpapier zijn 4x14.5cm en 6x14.5cm. Sorry voor de slechte foto's maar het zonnetje scheen zo lekker dat ik de gordijnen niet wilde dichtmaken.


De 2 stukken designpapier maak ik aan elkaar vast met de washi tape.


Uit het oude blokje "vintage notes" heb ik een stukje designpapier erbij gecombineerd.


Het vierkante stukje designpapier is 6.5x6.5 cm en dit mat ik op een stukje cardstock van 7x7cm. De hoeken heb ik afgerond. Uit een stukje designpapier haal ik met een snijmal een rondje voor de tekst.


De tekst stempel ik met embossingpoeder. Dit geheel plak ik straks met 3d tape op het kaartje.


Ik knoop een stukje lint, met aan de uiteindes een kraaltje , om het vierkantje.


De vlinders en de bloemen stempel ik met embossingpoeder en kleur ik in met de metallic waterverf. Dan knip ik ze uit.


De vleugels worden met 3d tape bevestigd en het lijfje met lijm, zodat de vleugels een beetje omhoog gaan staan.


Dan ga ik alles volgens de sketch opplakken en als laatste nog 3 strass steentjes erbij. Dan is dit het eindresultaat:


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier, Textures", zie je links bovenin.


Washi tape.


De stempel voor de bloemen, zie je links bovenin.


Stempels voor de vlinder, zie je onderin in het midden.


de stempel met tekst, zie je links.


Snijmal rondje , zie onderin in het midden.


Kraaltjes


Strass


Gebruikte materialen Art Sensations:

Metallic waterverf. 


Penselen set


Ben zeer benieuwd weer naar de uitwerking van iedereen, je kan echt alle kanten op!

Veel plezier,

Liefs Bianca



Reacties

Populaire posts