Mijn eerste hotfoilkaartjes



Hi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een GoPress aangeschaft, zag er leuk uit... dus even proberen. Het ging niet allemaal even gemakkelijk, maar een beetje oefenen dan gaat het wel lukken. Ik ben wat teksten gaan uitproberen met de speciaal voor de hotfoil apparaat mallen en daarna wat achtergrondjes met snijmallen, ook dit ging.


Hieronder zal ik beschrijven hoe ik van de proefjes kaarten heb gemaakt. Voor de basis heb wit cardstock van 27x9cm dubbelgevouwen. Hierop een paarse mat van 13x8.5cm en daarop weer een zwarte mat van 12.5x8cm. De achtergrond heb ik gesneden op 12x7.5cm.  Ik heb de tekst rechthoekig uitgesneden en gemat op de verschillende kleuren (steeds 0.5cm groter), daarom een touwtje gestrikt en aangebracht met 3d tape.


Omdat het niet allemaal meteen goed lukte, moet je soms wat spelen met de maten, hieronder heb ik de zwarte mat aangepast de achtergrond. Voor de rest heeft het dezelfde werkwijze.


Ook voor de "thank you" heb ik moeten spelen met de verschillende achtergronden.


De basis is 26x13cm dubbelgevouwen, de eerste mat is 12.5x12.5cm. De roze versie heeft een vierkante achtergrond en om de achtergrond heb ik nog een touwtje gewikkeld.


De achtergrond van de blauwe versie heb ik weer links uitgelijnd, deze was net iets beter gelukt en is rechthoekig.


De kerstkaarten heb ik beide hetzelfde gehouden.


De basis is ook hier 26x13cm en dubbelgevouwen, daarop een mat van 12.5x12.5cm. De achtergrond heb ik links uitgelijnd en langs de rand een stukje kant. De tekst weer een paar keer gemat en dan is dit het resultaat.


Ik ben best tevreden.

Liefs Bianca

Reacties

Populaire posts