Spikkel tag

Vorig weekend ging het helaas helemaal niet goed met mijn poes en ik wilde gewoon iets maken met haar foto. Gewoon om er even niet bij stil te staan...

Het is een tag geworden:


Gebruikte materialen:

Gesso en modeling paste, Liquitex.
Stencil, Merkloos.
Tekststicker, Tim Holtz.
Alcohol inkt, Ranger.
Zwarte spray, Avec
Stempel, Merkloos.
Sequins, Craft Sensations.
Frantage, Stampendous
Touw, kant, ribbel karton en houten hartjes


Ik maak van een stuk greyboard 1mm een label. 8x13 cm waar ik de hoekjes op op 2cm eraf haal.


Het label gaat in de gesso.


Met stencil en paste breng ik reliƫf aan


Begin met de lichtste kleur wat inkt en water aan te brengen. Helaas was het te roze en pearl, dus ga deze kleur weer wegwerken met de volgende kleuren.


De volgende kleur is heel wat beter, kleur van de vacht van mijn poes. Gebruik voldoende water om de kleur te laten vloeien.


Dan de donkere inkt erover. Hier wat mee spelen totdat je tevreden bent.


Met achtergrond stempel hier en daar wat accenten aanbrengen. Ook breng ik wat spetters aan.


Een stukje gaasverband breng ik op kleur met distress inkt.


Foto matten op cardstock. Hartjes bewerkt met frantage. Stukje ribbelkarton gescheurd en bewerkt met distress inkt.


De randen van de tag geruwd en bewerkt met distress inkt. Alles bevestigd en als laatste nog enkele sequins toegevoegd. Door het gaatje nog een stukje kant dat bij elkaar wordt geknoopt door stukje touw.


Ben tevreden met het resultaat...

Reacties

Populaire posts