"Holy Shit"

Een lieve vriendin is jarig geweest en heb deze kaart voor haar gemaakt, het toeval is dat zowel zij als haar man 60 jaar zijn geworden. Daarom heb ik een gezamenlijke foto genomen...

Het is een pop up slide kaart geworden...


Het is een platte kaart die gewoon te versturen is. Op de voorzijde zijn leuke stansjes van bloemetjes, blaadjes en het getal 60 verwerkt. Dit allemaal bewerkt met bronkleurige wax.


Zodra je aan de touwtjes trekt dan komt de tekst "Holy Shit you are old" te voorschijn... (geweldige tekst)


Gebruikte materialen:

Designpapier "Wedding", Kars
Snijmal kader en bloem, Amy Design (weet niet zeker).
Snijmal Cijfers, Sizzix.
Stempel Holy Shit, Gummiapan.
Pons, Stampin Up.
Brons wax, Coosa.
Stickles, Ranger.
Touw, kraft en zwart cardstock.




Tutorial:

Neem 2 stukken Kraft van 10.5x15cm en 1 stuk van 8x12cm.


1 Stuk Kraft van 10.5x15cm snij en ril je zoals hieronder is aangegeven.


Na het vouwen is dit het resultaat:


De achterkant voorzie je van tape, zoals je hieronder ziet:


Voordat we het in elkaar gaan zetten gaan we eerst het designpapier op maat snijden.
Neem designpapier van 10x14.5cm en snij deze zoals op foto. Onder en boven teken je aan de achterkant een lijn op 2.5cm van de rand. Aan de zijkanten een lijn op 1.5cm. Het middelste rechthoek snij je eruit, wel bewaren*!


Dan gaan we een stuk designpapier voor onder de ondergrond snijden, minimaal 7.5x10cm.


Voor de slider hebben we een stuk designpapier nodig van 7.5x11.5 cm.


Dan heb je nu dit:


Mmm ga och nog een zwarte basiskaart eronder maken, hiervoor neem ik een stuk cardstock van 22x15.5cm en vouw deze dubbel.


Op het randje van 1 cm plak ik een tekst, in het designblok zit ook een vel met teksten.


Uit het uitgesneden rechthoek van het designpapier van het kader* haal je 2 stukken van 6x3.5cm.


Als achtergrond van de foto gebruik ik een snijmal van een kader, kan ook gewoon een vierkant of rechthoek zijn.


Als versiering ga ik de bijbehorende bloem en blaadjes stans gebruiken. De slider ga ik voorzien van een elementje.


Nu alles bevestigen, ruwen en bewerken met inkt. Ik begin met de slider.


Het kader heb ik bewerkt met de brons kleurige wax.


Het stuk designpapier voor de ondergrond plak ik in het midden.


De zwarte basis heb ik bewerkt met wax.


Ook alle stukken designpapier van het kader bewerkt en erop geplakt.


De slider aan het kader bevestigt met de tape van het flapje van 1 cm


Dit zie je nu aan de achterkant.


Bevestig dit nu op de ondergrond.


Nu kan de afbeelding/foto op het opstaande gedeelte worden bevestigd.


Wanneer je nu aan de touwtjes trekt, krijg je dit:


Ik ga op dunne kraft een stempel plaatsen, kan niet te dik anders gaat de slider er niet overheen.


Dit plak ik in het gedeelte dat zichtbaar wordt.


Voor de versiering heb ik 3 bloemetjes, 2 blaadjes en 2x de cijfers 60. De cijfers plak ik op elkaar, wordt het net iets dikker. Bloemetjes en blaadjes bol ik een beetjes op. Ook alles bewerkt met wax.


Ik wikkel 2 keer een touwtje om de kaart en bevestig dan de kaart op de zwarte basiskaart. De versiering erop en dan heb je dit als eindresultaat:


Mocht je nou ook een sliderkaart maken nav dit bericht dan zou ik het leuk vinden als je dit deelt op mijn Facebookpagina: Bianca's scraps of laat een berichtje achter.

Liefs Bianca

Reacties

Populaire posts