In Memory of mini album

Helaas hebben we mijn lieve kleine vriendinnetje moeten laten inslapen. Daarom heb ik een mini album gemaakt met allemaal foto's van haar erin. Ik mis haar ontzettend en nu kan ik gewoon even bladeren in het album...😢

De voorzijde is voorzien van een foto, gemat op kraft papier en dit is weer op een stuk gescheurd ribbelkarton geplakt. Nog enkele gestanste  hartjes en bloemetjes erbij. Tekstje hoort er ook bij en natuurlijk Sequins.


In de rug heb ik een gaatje gemaakt voor enkele bedeltjesaan te hangen.


Op de achterkant deze keer geen naam, maar waarom het is gemaakt.


In het album zitten 3 pagina's.


Zowel de voorkant als de achterkant van de kaft heeft een pocket met een tag. Alle pagina's zijn het zelfde opgebouwd. Op de voorzijde een dubbele pocket met tags en een zakje waar ik een persoonlijk briefje in heb gestopt


Wanneer je de pagina openklapt, zie nog een foto en een tekststempel. Het flapje kan ook open en daar zitten nog meer foto's in.


Ook aan de achterzijde van de pagina zit een foto en zoals je ziet is het ook gelijk een pocket voor nog een tag. De andere pagina's zijn dus hetzelfde opgebouwd.


Gebruikte materialen:

Paperpads, Craft Semsations.
Enveloppen 16x11.5cm, Hema.
Craftzakjes, Kimya Verpakkingen.
Tekststickers, Tim Holtz.
Sequins, Craft Sensations.
Diverse stansen en stempels.



Tutorial:

Ik begin met de kaft.
Snij 2 stukken Greyboard (1mm) van 8.5x12cm en 1 stuk van 4x12cm. Bewaar een passtukje.



Om de kaft te bekleden plak ik 2 stukken designpapier aan elkaar.


Wanneer je het omdraaid zie je dit: Probeer de print door te laten lopen.


In het midden plak ik de rug.


De voor en achterkant plak ik ernaast met als ruimte het passtukje, in dit geval 1 mm.


Het designpapier vouw ik er omheen.


Daarna snij ik de hoeken schuin weg.


Nu plak ik de randen vast aan de boven zijde en "frot" ik de hoekjes iets naar binnen.


En dan kan ik de zijflappen vastlijmen.


Nu vouw ik voorzichtig de kaft, zorg dat je het designpapier iets in de rug rild.


De binnenzijde bekleed ik met designpapier 0.5cm kleiner als de kaft. eerst de ene helft.


En dan de andere helft.


Als sluiting heb ik een stukje elastiek.


Dan maak ik enkele bedeltjes aan een touwtje.


In de rug maak ik een gaatje.


Afwerken met een eyelet.


Hier gaan de touwtjes met het bedeltje doorheen.


Aan de binnenzijde plak ik de touwtjes vast.


Dan maak ik de binding van Kraft papier. Neem een stuk van 10 cm breed en 11.5 hoog en deze ril ik op elke cm, dus 9 rillijnen.


Dan vouw ik de rillijnen dal-berg-dal-dal-berg-dal-dal-berg-dal.


Dan plak ik de bergjes aan elkaar vast, je krijgt dan dit:


De achterzijde ziet er zo uit: (pas even of het past op je kaft, zo niet dan kan je hem nog iets inkorten)


Voor de pagina's gebruik ik enveloppen met de opening aan de zijkant. Deze vouw ik doormidden en in de linkerkant maak ik een half rondje. Naast het halve rondje snij ik de envelop open tot aan de rillijn, zodat er een tag in kan.


De kraftzakjes vouw ik doormidden, dit worden pockets aan de voorzijde.


Plak met smalle tape de zijkant vast aan elkaar.


De achterkant plak ik zowel aan de zijkanten als de onderkant een stukje tape.


Bewerken met inkt.


De binnenzijde van de pagina wil ik graag dichthouden dmv magneetjes.


De linkerkant van de binnenpagina wordt later op de binding geplaatst, dus hier plak ik alvast wat tape en schrijf erop dat ik daar het designpapier nog niet mag plakken.


Dit doe ik 3x en heb ik dus 3 pagina's

Dan neem ik een stuk kraft papier van 9x9 cm en snij deze diagonaal door.


De rechte zijdes ril ik op 1 cm, snij de hoeken schuin weg


En dan plak ik deze met de plakranden in de hoeken van de kaft.


Nu ga ik de enveloppen voorzien van designpapier, behalve dan die pagina waar we het aan de binding gaan bevestigen. 


Plak nu de eerste envelop in het album.


Plak nu het losse design papier erop... zo zie je weinig van de binding.


Plak ze allemaal vast en je album is klaar, vergeet niet ook een stukje designpapier op de pockets van de kaft te plakken.


Nu kan je je album gaan versieren.










Veel plezier met het maken van je album!

Liefs Bianca

Reacties

  1. Prachtige, liefdevolle herinnering met een mooie tutorial!💖

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig album ! Met mooie herinneringen aan je lieve katje 😘😘😘😘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts