One page snail mail Paars

Op de Facebookgroep Scrappen & Beppen versturen we per half jaar 3 "zomaar iets leuks". Had er al 3 verstuurd, maar kreeg er spontaan nog eentje van een nieuw lid, dus ook nog eentje voor haar gemaakt...


De onderstaande materialen heb ik gebruikt:


2 kleuren cardstock.
Touw,
Embossing powder, Ranger.
Staaltjes behang
Ribbelkarton, Joy.
Stempels, Craft sensations.
Papier zakje, Kimya verpakkingen.

Werkwijze:

Snij het cardstock op 14 bij 30cm (mag bij gebruik van A4 ook 29.7 cm zijn)
Ril het papier op 1-9-17-17.5-25.5 cm dan cardstock om draaien en het laatste vlak van 8 cm rillen op 1 cm. De rest wegsnijden en ook de hoekjes.schuin wegknippen.


De schuin afgeknipte flapjes voorzien van tape of lijm.


Dicht plakken.


Half rondje in de pocket, kan met een cirkel pons of een euro muntstuk.


Alles inkten.

Buiten zijde bekleden met de behangstaaltjes, 0.5 cm kleiner als de basis.


Binnen gaan we alleen de linker pagina bekleden, eerst het vakje van 8 cm. Dan het flapje voorzien van tape of lijm, dit wordt een pocket.


De pocket gaan we ook voorzien van het papier en ook 0.5 cm kleiner


Dan gaan we alles versieren. Stempel op het andere kleur cardstock 2x een stempel, ik heb ook holographic embossing poeder gebruikt. Scheur dit langs de randen.



Ribbelkarton scheuren voor eronder, alles bewerken met inkt.


Dan nog een touwtje erom, ik plak deze aan de achterzijde vast dat werkt makkelijker.


Dit lijm ik op de voorkant.


Dan de andere stempel plak ik zonder touwtje aan de binnenkant.


Bij beide stempels voeg ik nog wat uitgeknipte bloemetjes toe.


Als laatste voeg ik nog 3 pareltjes rechts bovenin aan de voorkant toe, De ene pocket krijgt een tag met teen persoonlijk briefje en daeandere een papieren zakje met een stempel, hier komen kleine goodies in.



Het is een lief klein snailmailtje geworden, leuk om te geven en om te krijgen ..

Ga jij het nu ook maken en heb je nog vragen dan kan je ze altijd stellen op mijn Facebookpagina Bianca's scraps ook mag je hem daar plaatsen als je het klaar hebt.

Veel liefs Bianca

Reacties

Populaire posts