Surprise swap for Ilona


HI allemaal,

Sprak laatst een Facebookvriendin en we zeiden tegen elkaar dat het wel lang geleden was dat we hadden geswapt...dus gingen we swappen. Wel op eigen tempo en geen moet erachter, gewoon leuk!

Swappen betekend eigenlijk niets anders dan ruilen, dus wij ruilen een zelfgemaakte creatie met goodies. Ik heb dit enveloppen boekje gemaakt, in de enveloppen kunnen dan leuk de goodies.

De kaft is gemaakt van zwart geverfde greyboard 1 mm dik, daarop een stempel gemat op wit kraft. Alles bij elkaar gebonden met "black wire" die met the cinch wordt bevestigd.



Normaal werk ik veel met producten van Craft Sensations maar nu had ik eens zin om juist een keer met andere merken aan de slag te gaan, maar uiteindelijk toch het designpapier gebruikt🙈. Alle enveloppen heb ik hiermee bekleed.


Onderaan op de enveloppen heb ik een doily geplaats met een ticket en een insect, beide zijn stempels, die ik heb uitgeknipt. Ook de goodies heb ik dezelfde stijl verwerkt, zodat ze niet alleen in de envelop passen, maar ook leuk bij de Swap passen.


Voor de beide binnen zijdes van de kaft heb ik ipv designpapier, papier uit een oud boek gebruikt. Met ribbelkarton heb ik daar weer een pocket opgemaakt met daarin 2 tags.


De achterkant heb ik een stuk designpapier en een leuke tekststempel geplaatst, stempel vind ik geweldig! Deze is van Gummiapan.


Het boekje versturen doe ik het liefst in een brievenbus doosje... maar alleen het album.... nee natuurlijk nog leuke goodies en cadeautjes erbij. Goodies kunnen vanalles zijn, papier, stansjes, stempel afdrukjes enz enz. Ik heb het verpakt met rood vloeipapier, zodat het een feestje is om uit te pakken, ik hoop dat ze het leuk gaat vinden.


Werkwijze:

Ik neem 3 enveloppen en 2 stukken greyboard 1mm die even groot zijn zijn als de enveloppen.


Her greyboard gaat in de zwarte gesso.


Ik stempel op witte kraft de stempel (weet echt het merk van deze stempel niet meer).


De stempel bewerk ik met inkt en mat deze op witte kraft. Tekst en vlinders erbij.


Voor de vlinders gebruik ik witte kraft en een pagina uit een oud boek, deze plak ik net niet op elkaar. De vleugels heb ik met 3d tape geplakt.


Voordat ik alles vastplak heb ik eerst nog een zwart touwtje om de witte kraft geplaatst en dan op het zwarte greyboard gelijmd.


Voor de binnen zijdes en de achterkant van de kaft heb ik een pagina uit een oud boek op kleur gebracht en gemat op witte kraft. 


De binnenzijdes krijgen een pocket van ribbelkarton en daarop stempels die ik heb uitgescheurd..


Op de achterkant scheur ik de tekststempel langs de rand uit en mat ik op gescheurd designpapier. Dan maak ik met the Cinch de gaatjes erin


Voor de pockets maak ik tags


Als de tags klaar zijn dan begin ik met het bekleden van de enveloppen met designpapier.


De enveloppen bekleed ik met designpapier. Dan maak ik ook daar gaatjes in.


Dan ga ik de enveloppen versieren met doilly's en stempels.


Als het boekje in elkaar is gezet met de wires dan knoop ik daar lint en touwtjes met kralen en bedels in.


Dan maak ik nog 3 goodies voor in de envelopjes.

Lint


Cadeauzakjes gestanst uit cadeaupapier.


En nog wat doily's


En dan is dit het eindresultaat:





Gebruikte materialen:

Greyboard 1mm
Ribbelkarton, kraft
Designpapier: Craft Sensations.
Oud boek, lint en touw
Pons Vaessen
Snijmallen: Tim Holtz en Elizabeth CraftDesign
Stempels: Stampin Up, PapertrayInk, Docraft Papermania en nog een paar waar ik niet van weet welk merk dat het is.


Reacties

Populaire posts