Pocketkaart "Especially for you"

 
Hi allemaal,

In augustus heb ik een prijs gewonnen bij Creatief met Angela's Hobbycorner op facebook en ik mocht daar deze maand ook als Gastdesigner een kaart maken voor de nieuwe challenge...
Helemaal leuk! 

De prijs was een leuke DDBD mal en daarvan heb ik deze pocketkaart gemaakt, bijna alle gebruikte materialen zijn verkrijgbaar bij Angela's Hobbycorner.


Als basis heb ik Kraft papier gebruikt en het designpapier is van Prima Marketing. De 2 tags heb ik gemaakt met behulp van een pons.


Onderin heb ik een leuk groepje met restjes kant, jute vlinder en een tekst stripe geplaatst, hiervoor het zelfde kant gebruikt als voor de tags.


De achterkant is ook bekleed en de stempel heb ik zelfgemaakt met de mint, natuurlijk een touwtje erbij om het af te maken..


Vind je het leuk om deze kaart te maken, dan kan je mijn werkwijze hieronder nalezen en ook zal ik een overzicht plaatsen van de gebruikte materialen.

Bedankt voor het lezen en veel plezier als je de kaart ook gaat maken.

Liefs Bianca.

Werkwijze:

Ik begin met het omtrekken van de mal op kraft.


Rechts van de lijn zet ik op ongeveer 1 cm een lijn, dit wordt een flapje om de pocket te lijmen.


Van boven op 3 cm snij ik in.


Dan knip ik alles uit langs de lijnen en het flapje knip ik schuin.


Tussen de ingesnede lijnen (op 3cm) zet ik een rillijn.


Dan vouw ik de lijnen.


De labels maak ik met een pons, zodat het goed bij de mal past.


Dan ga ik met de mal al het designpapier snijden.


Ik lijm nog niks...


De labels krijgen ook designpapier, ik neem dezelfde hoogte, maar wel 0.5 smaller. Met potlood trek ik op 0.25 cm van de bovenkant een lijn en knip dit uit.


Nog wat versiering erbij, de afbeelding komt ook uit het design blokje.


Dan ga ik beginnen met het distressen van het papier en met het in elkaar zetten van de pocket. Het flapje krijgt tape en onderin plaats ik een beetje lijm.


Dan de rest erop lijmen.


Nog enkele pailletten erbij en de kaart is af.


De achterkant heb ik een afbeelding met daarop een zelfgemaakte stempel geplaatst.


Gebruikte materialen:

  • Mal 470.713.672, Dutch Doobadoo.
  • Pons label, Vaessen.
  • Designpapier (inclusief afbeeldingen), Prima Marketing.
  • Stempel gemaakt met de Mint.
  • Kraft papier
  • Kant, vlinder, strip, touw en pailletten

Reacties

Populaire posts