Journal Page "coffee or tea"


Hi allemaal,

Vandaag is de nieuwe journal challenge op de Facebookpagina Creatief met Craft Sensations gestart. Het thema is "Coffee or tea" dat is voor mij echt "COFFEE" kan niet zonder...

Ik heb de pagina gemaakt in mijn zelfgemaakte Junkjournal... de gebruikte pagina's zijn ook gekleurd en oud gemaakt met koffiedrap... dus past goed in het thema!

De achtergrond is gemaakt met servetten met het thema koffie en deco glue. de tekst is washi tape en op de witte heb ik met watervaste inkt de tekst "with coffee" gestempeld. Met de fuse heb ik koffie poeder in een venster geplaatst.


De rechter pagina heb ik gebruikt voor de leuke stempel van kopjes, met de masking techniek heb ik deze in elkaar laten vallen, zodat het een hoge stapel word. Natuurlijk nog wat jute en sequins erbij om het af te maken.


Hieronder zal ik mijn werkwijze en een overzicht van de gebruikte materialen plaatsen, veel plezier met lezen. En als je ook een pagina met het zelfde onderwerp gaat maken deel dit dan op de pagina van Craft Sensations om kans te maken op een leuke prijs.

Groetjes,


Werkwijze:

Ik kies een pagina uit mijn junkjournal waar ik het papier al een beetje heb voorgekleurd met koffiedrap.


Ik heb nog servetten liggen met teksten en afbeeldingen die met koffie te maken hebben.


Meeste servetten kan je gemakkelijk "losmaken", ik gebruik alleen de bovenste laag.


De randen scheur ik. zodat er geen strakke randen meer zijn.


Met decoglue matt smeer ik de pagina goed in en plaats de servetten erop. Mag best dik... 


De randen die oversteken verwijder ik, en laat het heel goed drogen.


De stempel van de kopjes heeft er 3 op elkaar, ik wil er 9... Dus ik stempel er een paar en knip deze uit.


Met de masking techniek stap ik 3 stempels, was even puzzelen hoe ook al weer. 


Maar uiteindelijk had ik een stapel kopjes.


Met inkt distress ik de randen en kleur wat accenten in.


Dan neem ik een stuk kraft van hetzelfde formaat als het kraft van de kopjes.


Die ga ik met de fuse sealen met plastic en koffie.


Grappig toch, een zakje koffie voor noodgevallen...


Dan ga ik washi tape op kraft plakken.


De randen ook weer bewerkt met inkt.


Ik wil ook de tekst "with coffee" erbij... dus aan de slag met witte washi, watervaste inkt en stempels...


De paginaranden bewerk ik nog wat extra met inkt, zodat het nog meer vintage wordt. Dan zoek ik nog wat jute en sequins en ga ik alles vastlijmen met dit als eind resultaat:


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Stempels.



Deco glue.


Washi tape.



Kraft.


Sequins.

Reacties

Populaire posts