Sketch Challenge april 2021

 
Hi allemaal,

Vandaag is er weer een nieuwe sketch challenge van start gegaan op de facebook pagina Creatief met Craft Sensations. Deze keer een ronde... ik heb er een blanco kaart van gemaakt, kan dus voor meerdere gelegenheden worden verstuurd.
 #echtepostiszoveelleuker

Ik heb voor deze challenge geen ronde snijmallen gebruikt, dit omdat niet iedereen een snijmachine heeft. De border is wel een snijmal, maar had ook een kantje kunnen zijn. 
Het designpapier is Nature vintage van Craft Sensations, de bloem is ook een afbeelding uit het blok.  In plaats van bloemetjes heb ik vlinders gestanst uit het designpapier en de lieve pareltjes maken het net even af.


Ik ben weer ontzettend benieuwd naar de verschillende uitwerkingen, doe jij ook mee? 
Hieronder zal ik mijn werkwijze plaatsen en een overzicht van de gebruikte materialen plaatsen.

Liefs Bianca


Werkwijze:

Met een schoteltje en potlood teken ik een rondje en met een beetje overlap een tweede rondje.


Ik knip langs de buitenlijnen het geheel uit. De potloodlijnen gum ik uit.


Dan dubbelvouwen en je hebt de basis voor een ronde kaart.


Hierop plaats ik een doily, ik plak nog niks vast. Ik ga eerst alles erop leggen.


Ik neem een iets kleiner rond voorwerp voor de volgende laag, in mijn geval een onderzetter om een cirkel te tekenen.


Met dezelfde onderzetter teken ik ook een rondje op het designpapier.


Op ongeveer een halve cm van de lijn teken ik een iets kleiner cirkel.


Dit knip ik uit.


De strook wil ik natuurlijk ook rond laten lopen en teken ik aan de achterkant af, zodat ik dezelfde ronding heb.


Ik stans een randje uit. een kantje kan ook... was ook mooi geweest🙈


De strook maak ik iets smaller zodat de rand stans mooi ernaast past.


Strikje erom met een touwtje.


Uit het blok haal ik een plaatje en met de onderkant van het kopje maak ik een cirkel om het plaatje.


Als ik dat heb uitgeknipt dan teken ik ongeveer 0.5cm  groter cirkel eromheen.


Zo ziet het er nu uit... ik mis nog iets onder de doily...


Gaas ga ik gebruiken, maar de doily is ook wit... dus ga ik het gaas verven met roze waterverf en water.


Nu ga ik beginnen met lijmen, ook alle randen ruw ik op en bewerk ik met inkt.


Ik maak eerst het strookje op orde, randje eronder en strikje erom.


Dan gaat het geheel op de kaart.


Met een snijmal stans ik 3 vlinders uit het designpapier.


De vlinders plak ik met 3d tape onder de vleugels op de rand van de kleine cirkel.


Nog enkele pareltjes erbij en de sketch is klaar.


Gebruikte materialen van Craft en Art Sensations.

Designpapier, zie je boven in het midden.

Kraft











Cardstock.


Snijmal, zie je links bovenin.


Snijmal, zie je onder in het midden.


Metallic waterverf 


Pareltjes.


Overige gebruikte materialen:

  • Touwtje
  • Gaas
  • Doily


Reacties

Populaire posts