"LIVE" vintage pocketkaartje

 

Hi allemaal,

Vandaag mijn 2e "LIVE" gegeven, deze keer op de groep Creatief met Craft & Art Sensations

En we hebben gezamenlijk deze vintage pocketkaart gemaakt, is natuurlijk ook leuk om te gebruiken voor een pagina in een mini album.

In de pocket zitten 2 kaartjes, die leuk zijn te gebruiken voor foto's of teksten.


En voorop ook nog een pocket voor kleinere tags.


Was weer spannend, maar ook ontzettend leuk om te doen!
 Wil je het filmpje terugzien, dan kan dat via deze link:


Wil je gelijk meedoen, leg dan de onderstaande spulletjes klaar:

*Kraft/Cardstock: 
21x14.5cm
10x19.5cm
2 stuks 7.5x13cm
2 stuks 4x6.5cm
7.5x7.5cm (het is mooier als je hiervoor ribbelkarton gebruikt)
*Designpapier A:
10x14cm
*Designpapier B:
8.5x13cm
*Designpapier C:
2 stuks 7x12.5cm
3.5x6cm
Heb je een tabpons, dan 1x pons
Geen tabpons dan een stuk van 5.5x3cm
*Designpapier D:
2 stuks 7x12.5cm
3.5x6cm
Heb je een tabpons, dan 1x pons
Geen tabpons dan een stuk van 5.5x3cm

*Gaasverband, rolletje touw en sequins/pailletten

*Tekst kaartje of kaartje met stempel van maximaal 5x5cm, kleiner mag ook! 
Hoeft geen vierkant te zijn!

*Basisgereedschap:
potlood, gum, schaar, rilpen, vouwbeen, snijmesje
Lijm, Stickytape (max 1cm breed)
Inkt, ik gebruik zwart en bruin

*Eventueel, indien in bezit:
Distresser, Tabpons of hoekpons, gaatjes maker en eyelets

Heb je meegedaan of maak je de kaart nav  dit blog en plaats je hem in het juiste album van  Creatief met Craft & Art Sensations, dan maak je kans op een leuke prijs gesponsord door Craft Sensations, hoe leuk is dat! Natuurlijk gebruik je dan wel het designpapier van Craft Sensations!

Liefs Bianca,


Tutorial:

Neem een stuk kraft/cardstock van 21x14.5 cm en vouw dit dubbel.


Daarop komt designpapier van 10x14cm.


Dan nemen we kraft/cardstock van 10x19.5 en gaan we de pocket maken.


De korte zijde rillen we op 1cm en de lange zijde rillen we op 1-2-3-16.5-17.5 en 18.5cm.


Aan de zijde waar niet de rillijn zit plaatsen we op 1cm een potloodlijntje.


Langs die lijn scheuren we het papier af en als je eventueel nog potloodstreep ziet gum je deze weg.


De 3 kleine vierkantjes links boven en onderin mogen worden weggesneden.


Dan is dit het eindresultaat.


Vouw de linker rillijn naar onder. de onderste en bovenste rillijnen vouw je eerst naar onder en dan naar boven en weer naar onder.


Snij de flapjes schuin weg en dan heb je dit:


De buitenste randen met flapjes voorzie je van extra sticky tape.


Dan neem je een stuk designpapier van 8.5x13cm.


Zet aan de rechterkant een lijn met potlood.


Scheur langs de lijn weg en gum eventueel het lijntje dat nog zichtbaar is weg.


Leg het designpapier op de pocket en werk daar waar nodig iets bij.


Ik scheur het stukje ribbelkarton voor in het hoekje (kan ook cardstock of kraft zijn). Ook een stukje gaasverband, touwtje en tekstkaartje mag niet ontbreken


Nu ga ik alles distressen en lijmen. Ik begin met het eerste stuk designpapier.


Dan haal ik van de korte kant van de pocket de folie van de tape en lijm de lange zijde alvast een beetje vast, dit is werkt makkelijker.


Deze lijm ik links in de hoek, je ziet dus nog randje van het roze designpapier.


Dan het bijbehorende designpapier erop.


De linker en onderzijde van het ribbelkarton krijgt een stukje tape, zodat er een pocket ontstaat.


Deze plak je links onderin en daarop plaats ik het tekstkaartje of kaartje met stempel. Om het kaartje strik ik ook een touwtje en plaats het geheel op gaasverband in de hoek


Dan gaan we de tekst of fotokaartjes maken voor in de pocket. De basis is 7.5x13 en het designpapier 7x12.5. Ik bekleed de voor en achterzijde.


Ik gebruik voor het volgende een tabpons, maar je kan ook zelf tabjes maken. Neem een stukje designpapier van 5.5x3cm


Vouw dit dubbel en rond de hoekjes af dit kan met een rond voorwerp...


Of met een hoekpons


Je kan alle hoekjes doen of juist niet, kijk wat je leuk vind.


Ik gebruik een tabpons... ik snij de tab open, omdat ik er een stukje gaasverband tussen ga plaatsen.


Plak deze op de basis van de foto of tekst kaartjes icm een stukje gaasverband, daarover plaats ik het designpapier.


Ik heb het designpapier contra gebruikt en de tabs op verschillende hoogtes.


De kaartjes kunnen in de grote pocket.



Dan ga il labeltjes maken, ik gebruik daar 2 stukken kraft/cardstock van 4x6.5cm voor. Het designpapier is 3.5x6cm


Ik snij van zowel het kraft als het designpapier 2 hoekjes op 1cm eraf, zie foto


Lijm het designpapier erop.


Maak er gaatjes in en je hebt een label.


Ik gebruik een eyelet en strik er een touwtje door.


top de labels in de voorste pocket en je kaart is bijna klaar...


... want wat kan er nu echt niet ontbreken?

Pailletten of strass natuurlijk!


Ik hoop dat jullie het leuk vonden en dat we veel mooie inzendingen gaan zien!

Gebruikte materialen Craft Sensations:



Reacties

Populaire posts