Journal page Spring


Hi allemaal,

Vandaag is de nieuwe journal challenge gestart op de Facebookpagina Creatief met Craft en & Art sensations. Het thema is Spring!
Ik heb een pagina uit het designblok "Botanic vintage" van Craft Sensations gebruikt, ik zag deze pagina en kreeg meteen zin in de lente. Op google kwam ik de tekst tegen en dacht die moet ik gebruiken... ik heb wel zin in een feestje!
Ik heb de teksten geprint en gemat op cardstock en dit samen op perkament papier geplaatst, zodat de achtergrond toch zichtbaar blijft.


Bij een feestje hoort confetti dus heb ik wat pailletten in een zakje gedaan voor de donkere dagen. Het zakje is van perkament papier en dus ook een beetje doorzichtig. 


Ik krijg bij het zien van deze pagina echt zin in de lente, dus missie geslaagd! Hieronder zal ik mijn werkwijze plaatsen en een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca


Werkwijze:

Ik heb een blanco pagina ui mijn junk journal gepakt, de randen een beetje bewerkt met inkt.


Je ziet niet veel van de basis want ik lijm er cardstock in, 0.5cm kleiner als de basis.


Daarop designpapier, weer 0.5cm kleiner.


Dan scheur ik een stukje perkament/velum en bewerk de randen met inkt. Ook een touwtje erom gewikkeld en gestrikt aan de voorzijde.


De teksten geprint en gemat op cardstock, 2 libellen uitgeponst en erbij geplakt.


Velum of perkament is doorzichtig, dus zie je vaak de lijm er door. Normaal gebruik ik daar lijmspray voor, maar omdat de teksten erop zitten kan ik op die plek lijmen:


Kijk nu zie niks meer van de lijm:


Het zakje confetti vul ik met pailletten en de randen bewerk ik met inkt, Het geheel plak ik op cardstock en dan het touwtje erom heen strikken. 


Teksten erbij en ook 2 libellen en het kan in de linkerhoek worden geplakt.


Als laatste plak ik ook nog enkel pailletten over de gehele pagina.


Bedankt voor het lezen en veel plezier als je ook een leuke pagina gaat maken!

Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier, zie je onder in het midden:




Pailletten



Overige materialen:

  • Cardstock
  • Touw
  • Velum/perkament
  • Zakje
  • Libelle pons
  • Geprinte teksten

Reacties

Populaire posts