Sketch Scrappen en beppen maart 2021

 

Hi allemaal,

Zag van de week een leuke sketch op de Facebook pagina van Scrappen en Beppen, dus daar ben ik mee aan de slag gegaan. Ook zijn er nieuwe leuke kleine blokjes designpapier uit van Craft Sensations "Botanic", deze riepen al constant mijn naam... kon er niet meer onder uit, moest ze gebruiken!

Heb ook al stiekem stempels gebruikt die nog niet in de winkels liggen, ik hoop dat deze snel worden uitgeleverd. Maar natuurlijk kan je hiervoor ook andere stempels gebruiken!


Ik heb deze keer ook weer de leuke knoopjes gebruikt, door de gaatjes haal ik een touwtje en strik dit aan de voorkant, altijd een leuk effect.


Normaal gebruik ik het bakers twine zonder gouddraadje, maar deze keer met. Het papier heeft goudkleurige accenten en daardoor vind ik juist het gouddraadje leuk. Natuurlijk mogen de pailletten niet ontbreken.


Hieronder zal ik mijn werkwijze en een overzicht van de gebruikte materialen plaatsen, maar is de sketch:


Ziet er leuk uit he!

Liefs Bianca,


Werkwijze:

Ik neem een stuk kraft van 29x14.5 en vouw deze dubbel.


Hierop plaats ik designpapier 0.5cm kleiner als de basis (dit papier komt uit een ander blok, omdat ik perse roze erbij wil hebben en het papier uit het blokje "Botanic" is te klein).


Dan neem ik een strook desigpapier van 5x13.5cm.
In het midden van de zijkanten zet ik op1cm een stip, boven en onder zet ik een stip in het midden op 1.5cm. Trek vanuit de stip naar de hoeken een lijn en snij dit weg.


Dit lijm ik op kraft.


Dan snij ik het langs de lijnen weg, zie foto:


Ik leg een stukje bakerstwine rond erop, ik lijm nog niks vast.


Dan neem ik 2 stukken kraft van 5.5x11cm en bekleed dit met designpapier 0.5cm kleiner.


Ik leg alles alvast neer op de kaart.


Dan Neem ik een stuk kraft van 5.5x7cm en bekleed dit met hetzelfde papier als de basis, hier komt straks de tekststempel op met goudkleurige embossingpoeder.


Er komt ook een kleine pocket bij van 4.5x5cm, hier maak ik een half rondje in. Dit kan met een pons of een munstuk.


Het tagje maak ik 3x5cm en snij de hoekjes eraf.


Leg het allemaal neer volgens de sketch:


Knoopjes en vlinders erbij.


Tevreden, dan ga ik alles lijmen, als laatste nog enkele pailletten erbij!


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Kraft






Designpapier, in het midden


Designpapier, zie je rechts boven


Tekststempel, onder in het midden


Knoopjes


Bakers twine


Sequins


Overige materialen:

  • Embossingpoeder goud
  • Jutte vlinder
  • Roze katoendraad

Reacties

Populaire posts