Heel veel kerstkaarten

 

Hi allemaal,

Ben nog steeds niet van de kerstkaarten... maar omdat je dit jaar zo beperkt bent in alles heb ik toch maar enkele kerstkaarten gemaakt. Zo kan je net even wat extra's aan de kerst geven.

Ik heb deze keer wel een Silhouette bestand gebruikt namelijk #234139, wel wat kleine aanpassingen gedaan. Maar een echte tutorial heb ik dus niet voor je. Wel een kleine werkwijze maar je hebt dus wel een Silhouette nodig om het te maken.


Het plaatje met de tekst Greetings heb ik op kleur gebracht met wax en zit met 2 brads vast op de kaart.


De takjes worden met bakerstwine vastgehouden, dmv 2 gaatjes in de achtergrond.


Het geheel zit op een basis van witte kraft die naar boven toe openklapt. De randen van het papier zijn geruwd en bewerkt met goudkleurige inkt.


Hieronder plaats ik nog mijn werkwijze en een overzicht van de gebruikte materialen.

Liefs Bianca.




Werkwijze:

Ik heb het geheel iets verkleind zodat ik 2 basiskaarten kon maken uit 1 A4. Ik snij verticaal een A4 doormidden en rond de hoeken af.


De overige items snij ik met de silhouette


Voor de tekst heb ik een ander lettertype gebruikt en deze 2x gesneden. Ik wilde het plaatje wat minder plat maken dus heb ik een plaatje extra gemaakt en deze iets kleiner als het origineel. 


De plaatjes plak ik op elkaar en daarop dubbel de tekst.


Dan eerst goudkleurige wax erover.


En nog een beetje groene accenten met wax aangebracht.


De 2 frames lijm ik op elkaar.


Het plaatje maak ik met brads vast aan de kaart en dan komt dit op het volgende element.


De takjes lijm ik een beetje op elkaar.


Door de gaatjes maak ik met bakerstwine de takjes vast.


En het geheel komt op de basiskaart... en dit dan heel vaak😂


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Designpapier kerst

Designpapier hout en jutte structuur


Kraft


    Bakerstwine



Overige materialen:

  • Bestand #234139 uit de silhouette store
  • Gilding wax
  • Brads
  • Groen Cardstock

Reacties

Populaire posts