2x kerst mini album

 

Hi allemaal,

Ik heb 2 kerst mini albums gemaakt voor mijn lieve collega´s. Het zijn beide zulke lieve meiden, maar totaal anders. Dus wel hetzelfde patroon gebruikt maar anders aangekleed.
De één is wat stoerder en houdt van goud en zwart, de ander is een schattig lief meisje (tenminste dat straalt ze uit... wolf in schaapskleren:). Het is een raar jaar geweest en ons team is behoorlijk ingekrompen, maar deze meiden staan er nog kei positief in en ik wil ze hiermee bedanken voor alles!


Het is altijd lastig om een mini album te fotograferen, vandaar dat ik er een filmpjes van heb gemaakt. 



De filmpjes staan op mijn eigen YouTube kanaal, sinds kort heb ik dat 🙈.

Natuurlijk heb ik ook foto's gemaakt... zal er enkele plaatsen.


Het gebruikte papier zijn beide van Craft Sensations, de zwart goude versie heeft net even wat meer teksten en afbeeldingen die je leuk in je album kunt verwerken. 


Ik vind het altijd leuk om met pailletten of strass steentjes her en der wat accenten aan te brengen.


Op de munt heb ik met een label writer zelf de tekst aangebracht "Je bent onbetaalbaar".



Een bullet klem en paperclips zijn er ook in verwerkt. De pockets zijn leuk om kleine cadeautjes in te stoppen.


In het midden van een pagina heb ik een groepsfoto geplaatst, deze in vieren gedeeld en gemat op kraft.


In dit blok zaten net wat minder plaatjes, dus heb ik de nieuwe kerst stempels van Craft Sensations gebruikt. Deze gestempeld met witte embossing poeder.


2 totaal verschillende albums, maar met dezelfde basis... de basis zijn kraft zakjes. De tutorial zal ik samen met een overzicht van de gebruikte materialen hieronder nog vermelden.


Bedankt voor het kijken en lezen!,

Liefs Bianca


Tutorial:

Als basis heb ik kraftzakjes gebruikt, deze zijn in vele maten verkrijgbaar. De volgende afmetingen heb ik voor dit album gebruikt, de zakken zijn nooit helemaal recht en maten kunnen wel eens afwijken:
  • 1x blokzak 15x28cm (kaft) Zak F
  • 1x blokzak 10x41cm (lijkt op zo'n zak voor een wijnfles) Zak D
  • 1x zak 15x22cm Zak A
  • 1x zak 10.5x24cm Zak B
  • 2x zak 7.5x28cm Zak E
  • 2x zak 7x13cm Zak C

Ik begin met de pagina's. Zak A en Zak B worden samen 1 pagina.
Zak A vouw je van de dichte kant dubbel en snij het overtollige eraf.


Zak B vouwen vanaf de openkant op 15cm.


Zak B komt in Zak A, nog niet lijmen.


Je kan wel alvast tape plaatsen, zodat het duidelijk is waar de pocket komt.


De tape aan de achterkant van B plaats je zo dat er een pocket ontstaat. Je kan met een ronde pons of euro muntstuk in zak A een half rondje uithalen, zodat je er makkelijk bij kunt. 


Door na de volgende pagina.
Snij de 2 zakjes C af op 10.5cm van de dichte kant en maak er een half rondje in.


Nu gaan we de 3e pagina maken.
Zak D met de blok op tafel leggen. Vanaf de dichte kant vouwen op 15cm naar voren en de rest naar achter.


Het blok van de achterzijde wordt ook een pocket, de zijkanten kunnen alvast worden voorzien van tape, niet vastlijmen.


De voorkant krijgt ook een pocket, deze kan je ook alvast voorzien van tape, zonder dicht te plakken.


Door naar de laatste pagina.
Onderstaande gaan we 2x doen:
Vouw vanaf de open zijden op 10cm en op 20.5cm.


De dichte kant wordt ook een pocket en daar kan alvast tape worden geplakt. Niet dicht lijmen.


Zak F wordt de kaft, deze vouw je aan weerszijde op 11cm.


Het blok gedeelte hou ik aan de binnenkant.


Voor de binding neem ik kraft van 13x15cm en ril dit op elke cm (12x).


 Vouw het dal-berg-dal-dal-berg-dal-dal-berg-dal-dal-berg-dal.


Draai het om en plaats tape in de bergen.


Lijm het goed tegen elkaar.


Als je van een vintage look houd, dan ga je nu alle randen inkten. 
De binding kan in het midden van F worden geplakt.


Aan de linkerzijde maak ik een schuine pocket, hiervoor neem ik een stuk kraft van 12x12cm en snij deze diagonaal door. De rechte zijdes ril ik op 1cm en knip ik schuin weg,


De binnenkant bekleed ik met designpapier, voordat ik de pocket erin lijm.


Aan de buiten kant lijm ik 2 stukjes lint, dit wordt de sluiting.


De buitenkant bekleed ik ook met designpapier.


Nu kunnen de pagina's erin worden gelijmd. 
Ik begin met de 2 kleine zakjes. De voorkant bekleed ik met designpapier. De achterkant lijm ik nog niet vast, plaats wel alvast tape.


Ik lijm de zakjes op de binding en plaats nu het designpapier erop, dan is de binding niet zo zichtbaar.


Mijn 2e pagina zijn de zakken A en B.
Ik bekleed alles met designpapier behalve de achterzijde, deze gaat straks weer over de binding. Nu kan je ook de pockets vastlijmen. als je klaar bent dan lijm je deze pagina op dezelfde manier als de eerste pagina.


Voor de 3e pagina gebruik ik de zakjes E. De zijde met de pocket wordt de achterkant dus deze lijm ik weer over de binding en dan lijm ik de pockets vast.


Als laatste komt zak D.
Deze lijm ik over de binding onder de voorste pocket, schuif het eromheen.


Dan kan ook de pocket dicht worden gelijmd.


De rug heb ik voorzien van bedeltjes ed. Je kan dit doen voordat de pagina's erin zitten maar ook erna. Ik heb hiervoor even foto's gebruikt van het andere album.
Tussen de bindingstrookjes komen touwtjes.


Op de rug knoop je ze op 1 hoogte vast.


De middelste touwtjes leg ik naar rechts en links.


Dan knoop ik ze aan elkaar.


Aan de touwtjes kan je leuke bedeltjes hangen. Het boekje kan je zelf nu verder versieren en vullen met leuke cadeautjes en tags.


Gebruikte materialen Craft Sensations:

Designpapier


Kraft


Stempels



Lint


Bakerstwine


Strass


Belletjes


Kralen



Craft Bottles


Glitters en vulling flesjes


Overige materialen:

  • Zakjes, Kimya verpakkingen
  • Ribbelkarton, Katoendraad, gaasverband, lint
  • Eyelets, bulletklemmen, paperclips en belletjes


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts