Verjaardagshanger


Hi allemaal,

Ik heb deze keer een hanger gemaakt voor een verjaardag van een vriendin. De basis is een dik stuk greyboard dat bewerkt is met modeling paste en wax. De eyecatcher is de torso met de vleugels met daaronder een stukje gaasverband. Onderin zie je een verjaardagstekst en bloemetjes met meeldraden.


Ook zijn er nog 2 houten vlinders bovenin geplaatst en zie je her en der pailletjes.


Werkwijze:

Neem een stuk greyboard van 12x17.5cm, ik heb een extra dikke van 0.5cm genomen. In de 2 bovenste heken maak ik 2 gaatjes op 1 cm van de randen.


Het geheel in de witte gesso zetten, ook achterzijde.


Met een stencil en modeling paste breng ik structuur aan.


Even laten drogen.


Op kraft breng ik de stempel met zwarte embossingpoeder aan.


De stempel knip ik uit en zorg dat er 2 lipjes aan de vleugels zitten, zodat ik die kan vastmaken aan de torso.


Het gaas kleur ik met metallic waterverf roze.


Als de modeling paste droog is ruw ik de randen van het greyboard op.


Het geheel kleur ik nu met de zwarte metallic verf.


Als de verf droog is ga ik met bronskleurige wax erover.


En als laatste nog met de roze mousse.


De torso en vleugels ruw ik ook en de randen bewerk ik met inkt. Met de roze mousse breng ik ook her en der wat accenten aan.


De bloemetjes passen qua kleur erbij, maar wil zwart erbij... had nog zwarte meeldraden liggen dus deze erin gemaakt. Gaatje erin, meeldraden erdoor en aan de achterkant vast gezet met een dun draadje. Ik vind de draadjes wel leuk dus deze laat ik uitsteken.


Een roze katoendraad, touw en de bovenbenoemde zwarte draad heb ik gebruikt om het hengsel te maken. Ik laat de knoopjes van de uiteindes aan de voorkant zitten, vind ik wel leuk.


Dan plak ik het gaas onder de torso en plak het geheel erop.


De houten vlinders breng ik ook op kleur en worden bovenin erbij geplaatst. Onder stempel ik nog een tekstje met embossingpoeder en bewerk dit op dezelfde manier als de torso. Bloemetjes en nog wat pailletjes erbij en dan is dit het eindresultaat:


Gebruikte materialen:

  • Modeling paste en gesso, Liquitex.
  • Stempels, geen idee welk merk.
  • Stencil, Craft Sensations.
  • Metallic waterverf, Craft Sensations.
  • Embossingpoeder, Wow
  • Embellisment mousse, Nuvo.
  • Gilding wax, Pebepo.
  • Pailletjes, Craft Sensations.
  • Gaasverband, Kruidvat.
  • Greybord, kraft, touw, bloemen, meeldraden en houten vlinders

Ik vond het erg leuk om te maken en ik hoop dat de ontvanger het ook leuk vind.

Liefs Bianca

Reacties

Populaire posts