Paperbag swap


Hi allemaal,

We hebben weer een leuke opdracht voor de mystery swap op onze Facebookpagina Scrappen & Beppen. We moeten een mini album maken met zakjes... Zakjes heb ik in alle maten, dus lekker aan de slag. Ik mag iets maken voor iemand die ook houdt van de Flow, zij brengen o.a. 1x per jaar een boek uit voor papier liefhebbers. Ik ga voor dit project de Flow van 2012 gebruiken. Zowel het papier, de versiering en de goodies komen voor het grootste gedeelte uit de Flow. Natuurlijk aangevuld met andere dingen, deze zet ik onderaan de blogpost.

De voorkant heeft een kaartje dat is gemat op roze ribbelkarton en sluit met een stukje kant.
De tekst "Adventure" is een stukje washi tape gemat op kraft en in de hoekjes zie je hele inimini strass steentjes en natuurlijk mijn veelgebruikte bloemetjes erbij, deze keer met bruine glitter embossing poeder.


Het kaartje aan de voorkant kan open en daar heb ik een persoonlijke note geplaatst.


Als je de eerste flap naar boven openmaakt komt er een pocket tevoorschijn.


In de pocket zitten 2 kaartjes en een zakje thee als goodie.


Als je de onderste flap openmaakt komt er een klein mini album te voorschijn. De gematte teksten zijn allemaal stukjes washi tape, ook zie je een mooie jute vlinder.


De pagina's zijn allemaal pockets, in de eerste zit een gesealde tag met 3 soorten washi tape.


De achterzijde van de pagina heeft een kaartje, dat kan worden opengeklapt.


In de volgende pocket heb ik vlaggetjes geplaatst, leuk om te gebruiken bij het scrappen.


Op het kaartje is washi tape tekst geplaatst met daarom heen een stippellijntje. Ook zie je overal een paar strass steentjes. 


In de laatste pocket heb ik wat brons, paperclips en glitters in een zakje geplaatst.


Nog wat extra goodies erbij gedaan, de kaarten en een "Happy friend" komen uit de Flow en de zakjes heb ik gestanst uit inpakpapier.


Tutorial:

Ik neem 3 zakken met de onderstaande afmeting:
15x22cm
7.5x28cm
7x14cm

Van alle zakjes haal ik de flap eraf.


Van de zak 7.5x28cm haal ik ook een mm van de dichte kant af zodat deze kant open is. Nu vouw ik deze zak dubbel.


Beide zijdes ril ik op 12cm, vouw zoals hieronder.


In het "dalletje" plaats ik tape, beschermfolie laat ik zitten. 


De kleine zak van 7x14 cm komt op het "bergje" van de zak hierboven. (Dus aan de binnen zijde)


De zak van 15x22cm  ril ik aan beide zijdes op 5-6 cm.
Ik heb de randen van de zakjes bewerkt met inkt, voor een vintage look.


Draai de zak een kwartslag en vouw het dicht, de achterzijde (dus middelste vlak) komt een stukje kant of lint van ongeveer 55 cm.


De buitenzijde kan je beplakken met designpapier 0.5 cm kleiner, alleen het stukje kant onder het middelste vlak!


De binnenkant kan je ook beplakken met designpapier. De open kant kan je met een cirkel pons of euro munt stuk voor zien va een half rondje, hoef niet.


Het mini album kan ook worden bekleed met designpapier 0,5cm kleiner. De 3 open zijdes kan je ook voorzien va een halve cirkel. Daarna kan je het plakken in het midden van je grootste zak, zorg dat de opening van de grote zak aan de onderzijde zit, zie ook onderstaande foto.


Voor de buitenzijde ga ik ook 3 bloemetjes stempelen, inkleuren en uitknippen.


De bloemetjes, washi tape tekst (deze heb ik gemat op kraft), stukje gescheurd ribbelkarton en een leuk kaartje uit de Flow wordt de versiering van de buitenkant.


Mijn eerste opzet, nog niet vastgeplakt:


Kaartje kan open:


Als ik tevreden ben dan plak ik alles vast op alleen de bovenste flap.
De onderste flap is een pocket, ik plaats hier nog wat kaartjes en een zakje thee in.


Het mini album binnen in heeft 3 pockets. Voor de eerste maak ik een tag die ik heb gelamineerd, zodat je het washi tape erom heen kunt wikkelen. Met een klein ponsje nog wat hartjes erbij geplakt.


Voor de 2e pocket heb met afbeeldingen uit de Flow vlaggetjes gemaakt. Ik had geen cocktailprikkers, dus satéprikkers in stukjes geknipt.


Dit verpakt in een zakje met een topper.


De 3e pocket krijgt een zakje met wat brons, paperclips en glitters.


De voorkant van het mini album krijgt weer een kaartje maar deze keer als afbeelding gemat op kraft. Uit washi tape haal ik weer een tekst en ook deze mat ik op kraft. Ook een leuke jute vlinder erbij... 


Ik heb uit de flow nog 2 kaartjes passend bij het designpapier gehaald in het witte tekstvlakje plak ik een stukje washi tape. Later teken ik hier nog een stippellijntje omheen.


Deze kaartjes komen aan de linker zijdes van de 2 pagina's van het albumpje.


Her en der in het album plaats ik nog wat gematte teksten van washi tape en nog enkele strass steentjes.

Als extra goodies heb ik uit de Flow nog 2 ansicht kaarten en een leuk happy friend, die ze nog in elkaar moet zetten gehaald. Ook nog een zakje met stansjes voor zelf zakjes te maken heb ik toegevoegd.


Gebruikte materialen:


  • 3 zakjes, Kimya Verpakkingen.
  • Book for Paperlover, Flow 2012
  • Washi tape, Craft Sensations.
  • Embossing poeder brons, Sweet dixie.
  • Metallic verf, Craft Sensations.
  • Stempel bloemen, Craft Sensations.
  • Cirkelpons, Efco.
  • Hartjes pons, Fancy Crafts.
  • Strass, Craft Sensations.
  • Zakjes mal, Sizzix.
  • Jute vlinder, Kimya Verpakkingen
  • Kantje, Sateprikkers, ribbelkarton, kraft, lamineerhoes en cadeau papier.
Nu hopen dat de ontvanger het leuk gaat vinden, ik heb het met veel plezier gemaakt.

Liefs Bianca

Reacties

Populaire posts