Swapjes


1 Februari hebben we onze eerste meeting met alle DT leden van Craft Sensations. Heb er onwijs veel zin in... Wilde natuurlijk ook kleine swapjes maken.

Het zijn boxjes geworden met wat leuke goodies erin, halverwege het maken kwam het DT pakket binnen.. dus toch nog een geweldige stempelset uit het pakket kunnen gebruiken hiervoor. Het designpapier is allemaal van Craft Sensations maar wel allemaal uit verschillende oude blokken.


Op de voorkant heb ik de stempels met frantage bewerkt, uitgeknipt en opgebold. Ook een tekststempel op een ijslollystokje geplaatst. 


Op de rug een katoenen touwtje met kraaltjes eraan gemaakt. 


Beetje lastig om nu goodies te verzinnen... maar een reep chocolade gaat er altijd in.


Heb een tijdje geleden een "make & take" gedaan bij Kimya en daar komt het onderstaande idee uit. Iets aangepast maar idee nog goed zichtbaar. In de pockets zit een zakje thee. 


Tutorial:

Ik heb de boxjes gemaakt mbv een stencil, De buitenlijnen trek met een potlood over op cardstock.


Dan knip je het uit.


De rillijnen ril je en vouw je.


De binnenlijnen van het stencil gebruik je om het designpapier ervoor te tekenen.


Ik heb dus alles 7x gedaan...


Alles distressen en het designpapier erop plakken, in de rug plaats ik een eyelet.


Nu kan je het in elkaar zetten.


Als Goodie heb ik een tag met een theezakje (nav make & Take Kimya) gemaakt.
Hiervoor heb ik een stuk cardstock van 8x14cm en 8x20cm genomen. Het laatste ril ik op 4-12cm.


Ik maak er ook een half rondje in:


De hoekjes snij ik af op 2 cm.


Ik maak in de flap van het gerilde stuk cardstock 2 kleine gaatjes.


Vouw het dicht op de rillijnen en teken de gaatjes af op het onderste gedeelte.


Maak dan een groter gat in de tag.


Stempels geplaatst op de tag en op de pocket.


Ik distress alles eerst voordat ik verder ga. Ook heb ik nog de stempels ingekleurd en de randen van lijntjes voorzien.
Dan maak ik eerst het touwtje vast en plaats ik tape langs de randen.


Dan plak ik de pocket dicht.


Nu past er een theezakje in,


Plak nu de pocket onderaan op het label.


Aan een stukje katoendraad rijg ik enkele kraaltjes. 


Dit wordt door de eyelet bevestigd dmv een knoopje aan de binnenzijde.


De voorkant ga ik versieren met een half ijslolly stokje met een tekst stempel erop.


Ik ga de nieuwe stempelset met bloemen gebruiken om het nog verder te versieren.


Ik knip de stempel uit, rol de blaadjes naar achteren met een penseel en duw het hart van de bloem naar beneden met een dikke rilpen (kan ook met iets anders als het maar rond is) op zachte ondergrond.


Nu komt het... ik wilde de randjes een beetje bewerken met frantage. Alleen was de inkt nog niet droog, zodat de gehele stempel nu voorzien is van frantage. Vond het wel een mooi effect dus zo bij alles gedaan.


Ik heb de volgende Craft Sensation materialen gebruikt.

Designpaper, uit verschillende blokken.

Clearstamps voorkant, zie je links bovenin.


Clearstamps tag, zitten bij de onderstaande embossingfolders.


Tekst stempel, zie je bij de middelste set


IJslollystokjes


Kraaltjes


De onderstaande materialen heb je ook nodig:

  • Stencil box
  • Frantage
  • Katoendraad

Ik hoop dat ze het leuk gaan vinden, ik heb het in ieder geval met veel plezier gemaakt.

Liefs Bianca.


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts