Mystery swap februari


Hi allemaal,

Op onze groep Scrappen & Beppen doen we maandelijks mystery swappen.
De opdracht van februari: Maak een creatie met een 3d hart.

Ik heb een kaart met inhoud gemaakt en 3d hartjes geplaatst aan de voorkant. Dit samen met een romantisch plaatje, bloemetjes en sequins.

Zowel het plaatje als de hartjes zijn bewerkt met een embossingpoeder om een vintage look te krijgen.


Als je de kaart openmaakt zie je 2 vakjes voor leuke goodies in te doen.


Aan de binnenzijde is een mini ansichtkaart geplaatst waar 2 kleuren touwtjes omheen zijn gewikkeld met een strikje. Ook de randen van de kaart zijn bewerkt met embossingpoeder.


Zodra je de goodies er uit neemt, zie dat de binnenkant van de vakjes ook zijn bekleed.


Natuurlijk heb ik op de achterkant weer mijn naam samen geplaatst.


Tutorial:

Ik begin met het maken van de 3d hartjes. Sizzix heeft daar een hele mooie mal voor.


Als de hartjes in elkaar zijn gezet, zien ze er zo uit.


Om een mooiere look te krijgen heb ik ze eerst in de bronskleurige wax gezet. Daarover met roze mousse.


Als laatste nog wat accenten gezet met embossingpoeder.


Om de vakjes te maken neem ik greyboard 2mm. Hier snij ik 2 strookjes van 14.5x1cm , 2 strookjes van 9.5x1cm en 1 strookje van 9.3x1cm.


De strookjes plaats ik in een vierkant, zoals hieronder (het strookje van 9.3cm nog niet gebruiken):


In het midden plaats ik het strookje van 9.3x1cm


Het hele frame bewerk ik met wax en mousse.


Neem een stukje designpapier, meet het uit met het frame.


Als het stukje designpapier op maat is gesneden kan je het frame erop plakken.


Neem nu een stuk cardstock of kraft van 15x21 cm, ril dit op 10-11 cm. Plaats het frame aan de binnenzijde.


Plaats in het midden aan de buitenzijde 2 stukjes lint/kant en bekleed de achterkant met designpapier. (0.5 cm kleiner als de basis)


De binnenzijde ga ik hiermee versieren.


De afbeelding mat ik op Kraft en de hoeken bewerk ik met embossingpoeder.


De voorkant van de kaart wordt met de onderstaande dingetjes versierd.


Op het designpapier plak ik een strookje jute en daarom heen wikkel ik roze katoendraad. Dan kan het designpapier ook aan de voorkant worden geplaatst.


Ik heb de afbeelding aan de voorkant gemat op kraft en de hoekjes weer met embossingpoeder bewerkt. Tekstje, bloemetjes en sequins erbij. De 2 vlindertjes op de afbeelding heb ik nog extra uitgeknipt en erop geplakt


Gebruikte materialen:

Kraft, Action.
Designpapier Primamarketing
3d special Shabby Shic, Studio Light.
Hart snijmal, Sizzix.
Bronskleurige wax, Coosa.
Roze embellishment mousse, Nuvo.
Embossing poeder Antiquities rust, Ranger.
Sequins, Craft Sensations.
 en ook nog bloemetjes, touw, kant en jute


Ik hoop dat de ontvanger het leuk vind om te krijgen.

Liefs Bianca.

Reacties

Populaire posts