Swap Coffee time


3x per half jaar sturen we 3 "zomaar iets leuks" naar elkaar en dit is mijn eerste project van 2020. Ik heb nog heel veel papieren zakjes liggen dus dat is mijn basis geworden.

Op de voorkant heb ik van stofjes (deco fabrics) rolletjes gemaakt en deze achter de afbeelding geplaatst. In de kaft is ook ruimte voor 2 tags en de sluiting zijn een paar koordjes die met een strik aan elkaar worden gestrikt.


Het boekje kan aan 2 kanten open, als je rechts openmaakt zie je links een stukje ribbelkarton met een afbeelding. Rechts zie je 3 pockets met tags, dit wordt vastgehouden door een lintje.


Wanneer je het lintje losmaakt kan het gedeelte met pockets omhoog en verschijnt er nog een afbeelding (en ruimte voor foto's)


Wanneer je het boekje omdraaid zie je nog een pocket, waar een ik een goodie in heb gestopt. Het strikje kan worden losgemaakt.


Als het strikje is losgemaakt kan het open en zie je rechts een dubbele pocket. bovenin zit een zakje met stansjes en in het zakje een tag. Links zie je kleine pockets waar tickets en bobbins in zijn gestopt. Dit kan in zijn geheel omhoog.


Onder de flap is een afbeelding op een stukje ribbelkarton geplaatst en ook weer extra ruimte voor foto's.


Tutorial:

Ik heb 4 verschillende zakjes gebruikt:
1. zak 15x22cm
2. zak 7.5x28.5cm
3. zak 7x13.5cm
4. blokzak 10x41cm

Ik begin met de blokzak en ril deze vanaf de dichte kant op 15-16-31-32


Zo ziet het er gevouwen uit:


Dan de zak van 15x22cm en ril deze van af de dichte kant op 10-18


Dit komt helemaal links op de blokzak.


Daarnaast komt het zakje van 7x13.5cm.



Dan de zak van 7.5x28.5cm rillen vanaf de dichte kant op 10-20.


Dit komt op de achterkant van de blokzak meteen rechts naast de 2e rillijn.


Wanneer je de blokzak nu juist vouwt is dit de voorkant


En dit de achterkant.


Op het meest linkse en het 3e vak komen de lintjes voor de sluiting, zie foto.


Dit is de voorzijde met lint.


Dit is de achterzijde.


Het zakje van 7.5x28.5cm ga ik op de onderstaande manier voorzien van tape. dan ontstaan er 3 pockets.


Het kleine zakje van 7x13.5cm voorzie ik links en onder van tape, zodat er een royale pocket ontstaat.


De zak van 15x22cm voorzie ik op de onderstaande manier van tape, zodat er ook weer pockets ontstaan en een flapje.


Bij het designpapier en de gebruikte afbeelding passen de onderstaande embossing folders. Voorzien van 2 kleuren wax.


Ik ga nu alle pagina's voorzien van designpapier en gebruik daarvoor het designpad Soft Vintage. Steeds 0.5cm kleiner als de basis.


Ik plak nog niets vast.


De blok van de blok zak wordt ook een pocket.


Ik plak nog niets vast, eerst alle sop maat snijden.


Voor de achterkant vast te zetten maak ik 2 2 strookjes van 2x6.5cm en knip 2 hoekjes schuin weg.


1 van deze strookje ril ik op 3.5 en 4.5. de ander ril ik alleen op 4.5. Gaatje erin voor het touw/lint.


Diegene met 2 rillijnen komt bij het zakje van 7x13.5 onder het designpapier.


De ander kort ik iets in en plaats ik onder het blok van de blokzak.


Als het designpapier is geplaatst zie de achterzijde er zo uit,


Wanneer je het openmaakt komt dit te voorschijn


Met een flap die open kan.


De voorkant:


De binnenkant:


Het strikje op de pockets kan los zodat er een extra flapje te voorschijn komt.


De basis is klaar en kan het versierd worden. Ik ga rolletjes maken van de stofjes, deze zijn al mooi van formaat en vierkant. Ik gebruik hiervoor deco glue mat.


Ik doe royaal lijm op het stofje


Smeer het goed uit.


Rol het rond een penseel.


Haal het voorzichtig van het penseel en laat het goed drogen,


De rolletjes plaats ik achter de afbeelding.


In alle pockets stop ik tags met organza en bakers twine of goodies.


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Designpad, Soft Vintage, zie je rechtsonderin.


Cardboard wit


Baker twine


Deco fabrics, stofjes.


Deco glue matt



De onderstaande materialen heb je ook nodig:


  • diverse zakjes.
  • embossing folders
  • wax
  • touw en lint.
  • ribbelkarton.
  • plaatjes.
  • tags.

Dit was mijn eerste zomaar iets leuks van dit jaar... nog 2 te gaan.

Liefs Bianca


Reacties

Populaire posts