Pocket letter "Not perfect, but unique".


Hi allemaal,

Vandaag heb ik weer eens een pocketletter gemaakt. Een pocketletter is ook leuk om als snailmail te versturen, maar voor deze heb ik nog geen bestemming.
De hoezen voor een pocketletter zijn dezelfde hoezen als gebruikt wordt voor de "Pokemon" kaartjes en zijn verkrijgbaar bij een speelgoedwinkel of kantoorboekhandel.

Als achtergrond heb ik een afbeelding uit een designpad gebruikt, deze gemat op cardstock. De randen zijn met een stencil voorzien van structuur.

Heb veel verschillende tekst stempels uit verschillende stempelsets gebruikt.


Bakers twine om enkele kaartjes gewikkeld samen met kraaltjes.


Naast kraaltjes ook gebruik gemaakt van bedeltjes.


Enkele houten figuurtjes gekleurd met 3d paint.


In de gaatjes van het mapje heb ik stukjes kant geknoopt


Tutorial:

Ik snij uit cardstock 9 kaartjes van 6.4x8.9 cm.


Het designpapier snij ik in stukken 6x8.5cm.


Met een stencil ga ik rondom op het desingpapier structuur aan brengen. Dit doe ik per 3 hoekjes en gebruik niet het gehele stencil. De structuur breng ik aan met zwarte frosting paste.


Zo ziet het dan eruit.


Alle hoeken worden op dezelfde manier gedaan.


9 tekst stempels heb ik gestempeld op cardstock en deze snij ik uit.


De stempels verdeel ik over de 9 kaartjes. De randen van de kaartjes heb ik geruwd en bewerkt met zwarte inkt.


Heb enkele houten figuurtjes met de frosting paste bewerkt.


De houten figuurtjes die per 3 gebruikt gaan worden heb ik bewerkt met gesso en de 3d paint. Namelijk zwart, grijs en groen. De juiste groene kleur van het designpapier had ik niet. Maar de 3d paint kan je heel goed mengen, ik heb het felgroene met de licht grijze gemengd en dat was de juiste kleur. 


Kraaltjes, bedeltjes en bakers twine erbij gepakt. Ik deel altijd eerst in en dan ga ik alles verwerken. Dit gaat de indeling worden.


Alles verwerkt en dit zijn de kaartjes geworden. Heb zowel grijze en zwarte bakers twine gebruikt, ook enkele kraaltjes erdoor gehaald.


De kaartjes gaan in de hoesjes en de gaatjes worden opgevuld met stukjes kant.


Een sleutelring gevuld met kant en bedeltjes, deze gaat in het bovenste gaatje van de hoes.


Dit is het eindresultaat geworden


Ik heb de volgende Craft Sensations producten gebruikt:

Designpad, Authentic Vintage.


Stencil, weet helaas niet in welke set het gebruikte stencil zit. (heb ze allemaal, zijn te leuk)

 Heb verschillende stempels gebruikt uit de sets hieronder.




Bakers twine.
 Kraaltjes.


De onderstaande artikelen heb je ook nodig.

  • Hoes.
  • Cardstock.
  • Structuur paste.
  • Houten figuurtjes.
  • Kant.
  • Sleutelring.
  • Bedeltjes
Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Liefs Bianca



Reacties

  1. Joh, wat is dit Leuk!! Ik heb eerlijk gezegd nog nooit eerder zo iets gezien! Mijn complimenten hoor.
    Groetje, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oooh is echt leuk om een keer te doen. Ik gebruik het nog wel eens om te swappen. De achterkant kan je dan vullen met leuke goodies. 😄

      Verwijderen
  2. Superleuke blogpost, heb dit ook nog nooit gedaan maar ziet er leuk uit dus wie weet ♡

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien een keer met zijn allen swappen 😜 🙈

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts