Just Love


Hi allemaal,

Valentijn komt eraan... dus aan de slag met hartjes.

De basis is ivory cardstock waar ik met 3d paint spetters op heb gemaakt. Van designpapier heb ik "ballonnen" gemaakt in de vorm van hartjes.

Ik heb een frame gestansd uit wit Cardstock en gekleurd met 3d paint. Het heeft een mooie glans, helaas krijg ik dat niet goed op de foto. Het Frame is voorzien van tekst en hartjes, deze zijn ook ingekleurd met 3d Paint. Het frame heeft ook 2 gaatjes gekregen waar bakers twine met kraaltjes door zijn gehaald.


Het bakers twine waar de hartjes aan vastzitten wordt bij elkaar gebonden door een labeltje en een strikje.


Natuurlijk heb ik ook weer sequins gebruikt.


Tutorial:

Je kan natuurlijk met een snijmal hartjes uitstansen, maar mocht je die niet hebben dan kan je ze ook zelf maken.
Ik maak 3 "mallen" verschillende formaten hartjes op de volgende manier.

Neem een stuk papier en vouw deze dubbel.



Teken aan de dichte kant een half hart.


Knip dit uit.


Wanneer je dit open vouwt heb je een symmetrisch hart.


Dit doe ik in 3 verschillende maten.


Ik leg de mal op het designpapier en trek het met potlood over.


Ik maak 1 groot hart, 2 middel en 2 kleinere harten.


De hartjes heb ik geruwd, bewerkt met inkt. Ook met een dikke ril pen opgebold (kan ook met achterkant penseel) zodat het allemaal een wat oudere look krijgt.


Op de achterkant plak ik bij alle hartjes in het midden een stuk Bakers twine.


Met een snijmal stans ik een frame uit wit cardstock.


Ik maak er 2 gaatjes in.


Met 3d paint en water kleur ik het frame.


Rechtsboven plaats ik een stempel met 3 hartjes en links onder de tekst "Always and Forever"


De hartjes kleur ik in met 3d paint.


In de gaatjes plaats ik brads.



Bakers twine met 3 kraaltjes eraan rijg ik door de gaatjes.


Nog een labeltje ook gekleurd met 3d paint en voorzien van een stempel erbij.


De basis kaart wordt van een stuk cardstock van 15x21 cm en deze wordt dubbel gevouwen. Met 3d paint gemengd met water maak ik spetters erop.


De randen van de kaart ruw ik op en bewerkt ik met inkt. In de linker bovenhoek begin ik met de grootste, dan de middelste en als laatste de kleinste. Deze bind ik samen met het labeltje.


Het frame kaartje plaats ik links onderin.


Rechtsboven nog enkele sequins toegevoegd. mmm... nog steeds beetje saai. Dus met een zwarte fijnschrijver een stippellijntje langs de rand van de kaart en het frame getekend. Ook een kader op het labeltje getekend.


Gebruikte materialen van Craft Sensations:

Ivory Cardstock.



Designpad Lovely Basics, zie je rechts bovenin.


De hartjes stempel uit de set rechts bovenin.


De tekst stempel "Just Love" uit de linker set en de tekst stempel "Always and Forever" uit de rechterset.


Snijmal frame uit de middelste set uit de bovenste rij.


Bakers twine.
 Sequins.

Kraaltjes.



Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Liefs Bianca


Reacties

Populaire posts