Stedentrip fotoalbum

Kwam van de week een DT call tegen van Craft en Art Sensations... lijkt me zo leuk dus ik ga aan de slag hiermee!! DT staat voor Designteam, je gaat dan aan de slag met materialen van een bepaald merk of winkel om andere mensen te inspireren, hoe leuk is dat!! Er zijn heeeel veeeel reacties dus weet dat de kans klein is, maar te leuk om niet te proberen, duimen jullie mee?

Ik ben dus totaal niet merk gebonden en gebruik alles door elkaar, verpakkingen gooi ik weg, weet dus vaak niet welk merk iets is.. dus moest wel even zoeken. Voor het DT team moet ik wel zoveel mogelijk het merk Craft en Art Sensation gebruiken, ook 3 projecten vragen ze... nog even doorwerken😜 heeeel vervelend... nee hoor, super leuk. Dit is mijn eerste project, had nog een leuk blokje designpapier liggen met het thema Vintage Travels en hiervan een leuk fotoalbum gemaakt dat super leuk te gebruiken is voor foto's van een stedentrip.


Gebruikte materialen:

Designpapier, Craft Sensations
Stempelsets, Craft Sensations
Cardstock, Craft Sensations
Embossingpoeders, Sweet Dixie
3 Enveloppen
Ductape
Pailletten, touw en lint


Werkwijze:

Ben begonnen met de 3 enveloppen dicht te plakken, mm van de bovenkant eraf te snijden en allemaal dubbel te vouwen.


1 dubbelgevouwen envelop heb ik vanuit het midden aan beide zijdes gerild op 1 cm




Alle randen geïnkt.


De gerilde envelop in het midden voorzien van lijm en daar de 2 andere enveloppen op plaatsen. Hieronder zie je 1 envelop dat erop is gelijmd.. LET OP dat je de open zijdes allemaal dezelfde richting houdt, dit zijn pockets.


En hier zijn ze alletwee gelijmd.


Als je het geheel omdraaid zie je dit:


Als je alles vouwt krijg je dit:




Dit boekje heeft genoeg flapjes en pockets om lekker veel foto's te kunnen plaatsen, maar moet natuurlijk nog ergens in, dus heb ik een kaft gemaakt van Greyboard.
Heb hiervoor een halve cm groter aangehouden als het boekje zelf en de rug op 2,5 cm gehouden,


Voor de rug gebruik ik ductape en plak deze in het midden over de rug, zowel onder als boven.


Binnenkant:


Buitenkant:


De voor en achterkant ga ik bekleden met designpapier.





Een leuk lintje langs de ductape geplakt, de randen ook inkten.


En.... mocht je het album ook willen maken, dan is nu het moment om het lintje voor de sluiting aan de binnen zijde zowel achter als voor te maken... Dat was ik dus vergeten 🙈

Boekje op de achterkant aan de binnenzijde bevestigd.


De rest bekleed met designpapier, 0.5 cm kleiner als de basis.


Oke.... het vergeten lintje... designpapier en boekje beetje lospeuteren met een mesje...


Lintje met lijm ertussen frotten...


Pfff gelukt, nu een album met een sluiting 😅


Er zijn 6 pockets en daarvoor ga ik 6 labels maken.


Alles ruwen en inkten, lintje erdoor en touwtje erom.


De labels zijn te gebruiken voor teksten en of foto's, maar ga ze toch voorzien van stempels in het thema.


Voor de voorkant van het album heb ik stempels gebruikt met embossing poeders en deze uitgeknipt. Ook een houten pijltje bewerkt met 2 kleuren embossing poeders. In het designblokje zaten ook mini landkaarten die ik te leuk vond om niet te gebruiken... Pailletten erbij om het af te maken


Nu verder met de binnenkant.


Alle soorten designpapier heb ik gebruikt om de pagina's van het boekje te bekleden, allemaal weer een 0.5 cm kleiner.


Aan de binnenzijde van de kaft vind ik het leuk om een pocket te maken, hiervoor gebruik ik een driehoekig stuk cardstock die ik aan de rechte zijdes ril op 1 cm en schui n wegknip, zie foto.


Ook hiervoor snij ik een stukje designpapier en gebruik ik de mini landkaartjes (gemat op cardstock) om erin te doen. De mini landkaartjes voorzie ik van leuke tekst stempeltjes en embossing poeder.


Helemaal leuk toch:


In de stempelset zaten ook mini paspoortjes, ook leuk om op de pocket te plaatsen, samen met een tekstje.


Al het designpapier kan nu worden geruwd en geïnkt en worden geplakt.
Op de voorste pagina heb ik een lintje geplaatst en nog wat stempels, de andere pagina's laat ik leeg, deze zijn voor foto's... heb wel hier en daar wat pailletten geplakt.


Dit is het eindresultaat:











Ik vind het een leuk album geworden, vind jij dat nou ook en ga je het ook maken dan zou ik het leuk vinden als je dit deelt op mijn Facebook pagina: Bianca's scraps  Ook kan je alle vragen daar ook stellen!

Liefs Bianca

Reacties

Populaire posts