Klembord Cadeau

Het 2e project voor Craft en Art Sensation, een klembord om cadeau te geven. Je kan er van alles in klemmen dus ook een leuke foto, geld envelopje enz. Ik heb er een ook een schud elementje bij gedaan, Pailletjes zijn zo leuk om hiervoor te gebruiken.


Gebruikte materialren:

Designpapier, Craft Sensations.
Stempels, Craft Sensations.
Stencils, Craft Sensations.
3d Paint, Craft Sensations.
Kaviaar, Craft Sensations.
Wax, Coosa.
Gloss gel, Liquitex.
Gesso, Dutch Doobadoo en Bleiswijck
Crackle Paste, Deco Art.
Distress Collage Medium, Tim Holtz.
Embossing poeder, Sweet Dixie.
Klem, Greyboard, Pailletjes en gaasverband



Werkwijze:

Ik heb hiervoor 2 stukken greyboard van 1mm dik, deze plak ik later op elkaar.


De hoeken rond ik af dmv een dop, eerst aftekenen en dan snijden.


Alle soorten designpapier van het blokje ga ik hiervoor gebruiken.


Ik scheur het in stukjes en plak deze met de glossy gel op het greyboard.


Ik wil geen stuk greyboard meer zien...


Als het droog is dan schuur ik de randen weer glad.


Zo ziet het er dan uit:


Eerst een dunne laag witte gesso erop voordat de 3d paint erop kan


De gesso smeer ik met diverse kleuren 3d paint in, dan met het stencil erop en daar met een babydoekje overheen.


En ook met een ander stencil hetzelfde



Zo wordt het dan..


Dan nog enkele stempels erover, zorg dat je watervaste inkt gebruikt....





Dit smeer ik weer in met Distress collage medium, de groene inkt is dus niet watervast en verdwijnd hierdoor🙈


Nu ga ik nog met Crackle paste wat steen accenten zetten, maar vind de paste te wit dus breng het op kleur.


Meng de paste met 3d paint.


Breng met behulp van het stencil de paste aan op de hoeken.


Bij Craft sensation hebben ze van die kleine flesjes kaviaar, deze strooi ik op de hoekjes.


De rest van de pasta, strooi ik vol met embosiingpoeder, laat de randjes een beetje vrij, net wat speelser.


Bij de rechter zie je dat de pasta al net iets droger was en dat de poeder niet zo goed meer blijft zitten, dit werk ik later bij.


Nog wat tekst stempels op craft papier.


De randen ruwen en inkten en stukje gaasverband erbij.


Gaasverband is veel te wit, maar ik breng deze op kleur met inkt.


De klem is veel te glanzend, blinkend en te nieuw dus... Zwarte gesso erover.


Dit weer bewerken met de wax in brons kleur.


En hoppa, een vintage klem


De stukken greyboard lijm ik op elkaar en klaar is het klemboard, voorkant..


Een dit is de achterkant.


In het designblokje zat ook een mooi vel met de tekst "Love", deze heb ik eerst geruwd toen met distress inkt bewerkt en  met glossy gel ingesmeerd


Nog een ander stuk designpapier gestempeld en ook geruwd, bewerkt met inkt en glossy gel.


Dit stukje wil ik gebruiken voor een schudkaartje, dus ik ga aan de slag met de Fuse.



Ga ook een envelop erbij maken, is altijd handig voor als je het cadeau gaat geven om het geld erin te doen.
De envelop bewerk ik met inkt. Plaats een stempel erop en stempel ook een tekst op designpapier die ik weer heb gemat op een ander stuk designpapier


Zo ziet het er dan uit.... wel erg wit, dus ga ik nog even helemaal bewerken met inkt..


Dit is het eindresultaat... je kan dus beide kanten gebruiken.






Super leuk als cadeau te geven...

Heb ik je geïnspireerd en ga je dit ook maken, laat het dan zien op mijn Facebookpagina: Bianca's Scraps

Liefs Bianca

Reacties

Populaire posts