Kabinet kaart "Everything"

Het 3e en voor nu laatste project voor Craft en Art Sensations, hierna ga ik de mail versturen en hopen dat ik wordt uitgekozen 😅.

Het is een Kabinet kaart geworden, ik heb dit model al vaker gebruikt voor kaarten, blijf het gewoon een super leuk model vinden en kan voor alle gelegenheden worden gebruikt.


Gebruikte materialen:

Stempels, Craft Sensations.
Designpapier, Craft Sensations.
Cardstock, Craft Sensations.
Houten lijstje, Craft Sensations.
Glazen potjes, Craft Sensations.
Glossy Accents, Ranger.
Embossingpoeder, Wow en Sweet Dixie.
Wax, Coosa.
Lint, Doillies en bloemetjes.


Werkwijze:

Snij een stuk cardstock van 15x29.5 cm en 17x11 cm.


Het cardstock van 17x11 cm ril ik rondom op 1 en op 3 cm.


Ik snij de hoeken van 3x3 cm eruit (over de rillijn)


ik knip de 1 cm rillijn schuin weg.


Vouwen en we hebben het kabinet...


De randen bewerken met inkt, voor de vintage uitstraling.


Dan het grote stuk cardstock van 15x29.5 cm ril ik op 9-11-22-24 cm.


Ook dit vouw ik alvast.


De randen opruwen en bewerken met inkt.


Ik plak aan de voorzijde een stuk lint die gaat dienen als sluiting, het kleine gedeelte plak ik niet vast. Op de foto zie je dat daar al designpapier ligt, op dat gedeelte het lint NIET vastplakken.


Ik snij voor alle delen designpapier een halve cm kleiner.


Het designpapier ruwen en bewerken met inkt. Dan kan het worden vastgeplakt.


Zo ziet de kaart er dicht uit:


Nu ga ik het kabinet erin maken, de doilie plak ik eroverheen, zodat het net een kleedje lijkt.



Dan het geheel erin plakken


Ik vind mini boekjes altijd super leuk om hiervoor te gebruiken en bij het designpapier zit een vel wat erg mooi is om hiervoor te gebruiken:


Ik maak 2 verschillende formaten, maar de kaft mag niet breder zijn dan 2 cm, anders past ie niet op het kabinet:


Natuurlijk... als je het nodig hebt kan je geen kranten vinden, dan maar een pagina uit een oud boek.


Ik neem de hoogte van het boekje en snij strookjes, deze ril ik over de hele strook om de 2 cm, en vouw ze zoals op de foto.


Zodra het genoeg is om het boekje te vullen dan plak ik ze aan elkaar en in de kaft, wel ruwen en bewerken met inkt.


Enkele potjes erbij, ik heb de potjes waar glitters en kaviaar van Craft Sensations in worden verkocht hiervoor gebruikt. Ook een bloemetje kan er leuk bij.. gewoon wat leuke dingetjes verzamelen.


Op de Ächterwand plaats ga ik een lijstje hangen, ik gebruik het onderstaande houten ornamentje.


Het bloemetje snij ik eruit, zodat het een lijstje wordt.


Met een ink roller maak ik hem zwart.


De lijst bewerk ik ook nog met bronskleurige wax en uit het designblokje snij ik een stukje designpapier. Als laatste vul ik het met glossy accent zodat het echt een lijstje met glas wordt.


Op het kaartje gebruik ik ook diverse vlinders die zijn gestempeld met roze embossingpoeder


Deze knip ik uit en worden geruwd en bewerkt met een beetje wax.


De vlinders krijgen onder de vleugels 3d tape, zodat ze loskomen van het papier, in het midden wel gewoon lijm:



De tekst stempels worden gestempels met koperkleurige embossingpoeder op roze cardstock en gemat op een andere kleur cardstock.


De glazen potjes worden gevuld met pailletjes en glitters krijgen een label gemaakt met een stukje washi tape.


Onder de vlinder aan de voorzijde heb ik nog een Doilie geplaatst en dan is dit het eindresultaat.





Super leuk toch... ga je hem ook maken? Deel dit dan op mijn facebookpagina : Bianca's scraps

Liefs Bianca

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts