Vintage embellishment


Van de week heb ik 2ehands een tagmaker op de kop getikt, helemaal leuk! Dus nu even wat uitproberen....


Een Tagmaker is een soort pers waarmee je papier, vilt enz van een frame kunt voorzien, zo ziet het eruit:


Gebruikte materialen:

Beeswax, Seth Apter.
Wax Silver en Antique gold, Gilding wax.
Zwarte gesso, Dutch doobadoo
Wax green amber, Treasure gold.
3 frames ster
Cardstock
Diverse oude stempels
Distress inkt
Embossing inkt clear



Werkwijze:

Met de tekenmallen die bij de tagmaker zitten teken ik de 3 formaten sterren, zoals je ziet schoot ik weer uit, maar dat is geen probleem, kan de achterkant gebruiken.


De sterren knip ik uit en bewerk ik met 2 kleuren distress inkt, Brushed corduroy en Forest mos.


Dan stempel ik gedeeltes van de stempels van bloemen met distress inkt kleur Fired brick op de sterren.


Dan de vlinderstempels met de distress inkt Black soot erop en hier en daar nog stukje bloem met Fired brick. Even laten drogen..


Ik vind in dit geval zilverkleurige frames niet mooi, dus ga ik ze bewerken met de wax, om de wax te laten hechten moeten ze eerst in de zwarte gesso. Dit hoef juist niet netjes, structuur erin is juist mooi met de wax.
De zwarte sterren bewerk ik eerst met de antique gold wax en geef wat accenten met de groene en zilvere wax.


De papieren sterren druk ik in de embossing inkt en strooi de beeswax erover, verhitten met een heattool. Dit doe ik 3x zodat het volledig gevuld is en de kleur zoals ik hem mooi vind is bereikt.


Als het droog is plaats ik ze in de frames en druk ze in de tagmaker.


Nu heb ik leuke embellishments, die ik nog een keer op een kaartje, mini album of iets dergelijk kan gebruiken. Ook leuk voor foto's...

Mocht je nou geïnspireerd zijn geraakt en ook zoiets gaan maken, plaats dit dan op mijn Facebook pagina: Bianca's scraps Mocht je nog vragen hebben dan kan je ze daar ook altijd stellen.

Veel plezier!

Liefs Bianca



Reacties

  1. Oooooh, is dit nou een tagmaker :-). Echt nog nooit gezien of van gehoord! Gaaf zeg!! Erg leuk geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha 😂 ja dit is een tagmaker ... Best leuk om te gebruiken 😊

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts